{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Thomas M
Thomas M
Tilmeldt:
10. apr 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16

Let opgradering af min Cube {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har en Cube Attention SL 29 fra 2014, som jeg ville gerne ville have lidt hjælp med at opgraderer.

Har nemlig skiftet raceren ud med den.

Den har XT gear som jeg synes kører fint, så tænker på at lave enten noget vægt eller hjul opgrade.

Hjulene er dem som fulgte med fra ny.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Let opgradering af min Cube
  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #2   19. jun 2018 Mange tak for nogle gode forslag.. Jeg starter med at beholde forskifteren, da jeg er nybegynder indenfor MTB, så vil gerne have den ekstra klinke at gører godt med.

    Hvad er en Dropper?


  • #3   27. jun 2018 Dropper, forkortelse af dropperpost. En saddelpind, der kan skydes ned så den ikke er i vejen når du står på of træder.

  • #4   27. jun 2018 Steffen, ikke helt det tanken med en dropper post er. Det er så der er væsentligt mere plads til at bevæge sig på cyklen under tekniske nedkørsler. Tvivler på at der noget at hente ved at fjerne den når man står op træder. Jeg har ihvertfald ikke oplevet at sadlen har været i vejen under spurt endnu

  • #5   27. jun 2018 Slå fejl, "står op og trædder"
    -->LaLLe: Sidder du på sadlen i tilfælde du har droppet sadlen?


  • #6   28. jun 2018 Nej men står jeg op og træder har jeg ingen problemer med at sadlen er oppe. Oftest i spurt eller op ad stigninger, hvor det er rart at sadlen er der til at komme direkte tilbage på.

    Dropper jeg sadlen er det teknisk nedkørsel eller hop/drop hvor jeg har brug for den extra plads til at bevæge mig på cyklen.

    Hvis man ikke kunne træde max power ud under spurt med sadlen oppe så racer cykler helt sikkert anderledes ud, da de om noget burde have behov for pladsen under stående cykling...

    At du bruger din dropper til det er selvfølgelig fint, men det er ikke årsagen til at dropperen er blevet opfundet og vundet indpas på mtb


Kommentér på:
Let opgradering af min Cube

Annonce