{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

Dennis A
Dennis A
Tilmeldt:
13. okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Cykel valg el??? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig en af følgende som en start cykel med mulighed for senere opgradering til større motor mmhvis man blir bidt af det.

https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/cykler/elcykler/elcykler-til-herrer/sco-premium-e-street-26---2018/p/100292686

https://www.thansen.dk/tilbud/restmarked/cykler/elcykel-benelli-alpan-mtb-27-5-27g-48cm-2018/n-1945354379/pn-238453347

https://www.biltema.dk/fritid/cykler/elcykler/elcykel-mtb-275-7-gear-2000039762

Hvilken ville i vælge og hvorfor? Og er der nogle der let kan komme til og rende lidt stærkere ved og fjerne begrænseren der slår motor fra ved de 25kmt?? Inden man investerer i et større motor kit mm

Konen har lige fået en alm dame el cykel og de er sku skægge og køre på hendes går også 25kmt
Men så et par videoer med 1000-1500-2000watt og det ser ualmindeligt sjovt ud.

Hvad ville i vælge???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel valg el??? Hjælp
  • #1   14. okt 2018 Jeg har prøvet netop den Benelli du linker til, og den kunne hverken skifte gear eller bremse, hvilket jeg egentlig godt vidste inden jeg prøvede den, men man kunne jo blive positiv overrasket smiley Det blev jeg så desværre bare ikke smiley

    Jeg ville ikke vælge nogle at dem, MTB i den prisklasse er bare ikke gode, jeg ville i hvert fald ret hurtigt blive træt af den er jeg sikker på.
    Så hellere spare op lidt længere tid og bruge det ekstra det koster at købe et kvalitetsmærke og få bedre gear, bremser osv. osv.

    Nu ved jeg ikke hvilket mærke din kones el cykel er, men nu har jeg kørt på en del. Benelli, SCO, Kildemoes, Batavus, Peugeot m.m. Og især Kildemoes og Batavus slår Benelli og SCO men flere længder, alt spiller bare og motoren trækker som en hest, så derfor vil jeg aldrig selv købe en budget el cykel fra Bilka eller T-Hansen, da køreglæden simpelthen ikke ville være der.

    Jeg har med vilje udeladt cyklen fra Biltema i min vurdering, da jeg ikke har personlig erfaring med den, men umiddelbart har den bedre bremser end de to andre, men resten af cyklen er nok i tvivlsom kvalitet smiley

    Vælger du at købe en af cyklerne, så drop planerne om at opgradere, da det aldrig kan svare sig. Det er jo både motor, gear, bremser og hjul du skal opgradere før det bliver tilfredsstillende, men du står stadig tilbage med en cykel som er lavet at billig stål med skruer og bolte der vil ruste hurtigere end du kan pudse det op igen.

    Sorry for den ikke specielt positive melding, men det er desværre min erfaring med billige el cykler.


  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   14. okt 2018 Den skal kun bruges til lidt landevej småture for sjov mm. Ellers tager jeg bilen.

    Konens er en sco classic ebike der er på tilbud til ca 7000 kr.

    Hvad med denne her? Er den måske noget værd?
    https://www.thansen.dk/cykel/cykler/herrecykler/elcykel-benelli-nerone-mtb-27-5-20g/n-1288216149/pn-239035912


  • #3   15. okt 2018 Ud fra specifikationerne så er den noget bedre end de tre tidligere nævnt.
    Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve den endnu, men den ser interessant ud og kunne godt være et fint køb smiley


  • #4   15. okt 2018 Bare så du lige er opmærksom på lovgivningen omkring elcykler, er 250W det maksimalt lovlige størrelse. Alt over og cyklen bliver betragtet som uindregistreret køretøj. Stoppes du på sådan en bonger det 7500 i statskassen.

    Dernæst synes jeg helt du skal droppe tanken om at tune/ændre på cyklen. Du er med til at gøre det sværere at være cyklist i danmark når du kommer fræsende rundt på noget der kører som død og helvede og ikke er lovligt. Der er rigeligt med ældre mænd i lycra på landevejene som sommeren der gør det svært at have en fornuftig dialog så tunede elcykler med 50 km/t på vejen/cykelstien hjælper sq bare ikke sagen.


  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   15. okt 2018 Er lidt ligeglad. At cykle er lidt kedeligt men med en motor og lidt fart kunne det godt blive sjovt. Bor hvor kragerne vender så man møder ikke rigtigt andre cykelister mm. Det er udelukkende for sjov.. Er godt klar over man ikke skal blæse med 45kmt på cykel stien i kbh osv..

    Og hvis man vil ha motion så løber jeg istedet. Men at cykle og oven i købet ha god fart på kunne godt blive sjovt derfor mit tunings spørgsmål. Skal ikke være noget voldsomt. Men bare at kunne køre en 40 stykker som en knallert kunne være sjovt



  • #6   15. okt 2018 Men hvorfor så ikke bare gå linen ud og købe en knallert. De fåes til den pris du sidder og kigger på. Render nemt de 40, og også hurtigere uden de store udfordringer. Chancen for at blive taget er nok den samme. Bøden er væsentligt mindre.

    Eller gå all in og købe en speed-pedelec som er en elcykel godkendt til 45 km/t. De er givetvis en anelse dyrere end det du kigger på men gensalgs værdien er nok også væsentligt højere


  • #7   15. okt 2018 Det er rigtigt at en speed-pedelec opfylder de ønsker du har, men jeg vil ikke anbefale dig at købe en da det kun er en forsøgs ordning der bliver revurderet efter 10 mdr og 24 mdr, hvad der så sker der efter er uvist, men worst case er at du står tilbage med en cykel du ikke kan køre på lovlig.

  • #8   15. okt 2018 Henrik, og det er anderledes end en tunet el cykel du ikke kan køre på lovligt, på hvilken måde?

    Har så søgt lidt på dem og priserne er jo HELT skæve, var af den overbevisning at priserne lå meget ala de alm el cykler, men de fleste koster langt over 30000 kr....


  • Dennis A
    Dennis A Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   15. okt 2018 Det var ik for at starte en diskution men køber ik en knallert da det var for at cykle lidt med konen i ny og næ. Og sådan mest for sjov. Alt jeg har er tunet modded mm

    Min pc vandkølet og enormt overclocket...
    Min audi a4 b8 143hk remap og perf upgrades 210hk 460nm
    Og nu tænker jeg cykel til sommerdagene med konen med mulighed for det ku gå stærkere da alt vi skal cykle til er 20km væk af landevej..


  • #10   15. okt 2018 LaLLe: Tror du misforstår mig for jeg går bestemt ikke ind for at "tune" sin el cykel. Jeg tvivler nu også på at det er til at gøre, jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen som har gjort det, eller for den sags skyld læst om det, så vidt jeg ved er det eneste man kan gøre, at købe en stærkere motor.

    Noget helt andet er, at en bøde på 7500kr får man hvis man kører uden føreret på/i et køretøj der kræver føreret, og ikke for at køre på/i et uregistreret køretøj.
    Kørsel med uregistreret registreringspligtigt køretøj er 1000kr


  • Raymond R
    Raymond R Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   28. okt 2018 Thansen erstatter originale dele på Benelli Alpan. bremser fra x-zite cykel, billig Samsung batteri, dæk, meget mere. Original Alpan har 36 volt 13 amp batteri med hydrauliske bremser foran og bag, 30 girts, bedre dæk. Denne cykel koster $
    Kr 25.000 i Canada, thansen bytter komponenter, så du kan købe opgraderingspakke til din Alpan, dele, der fulgte med cyklen, da det kom til Danmark. Her er de dele, der er blevet erstattet af Alpan https://www.thansen.no/sykkel/sykkelreservedeler/deler-til-elsykkel/benelli-alpan-mtb/n14503/


Kommentér på:
Cykel valg el??? Hjælp

Annonce