Det store dæk mysterie {{forumTopicSubject}}
Jeg går og kigger på en gravel bike og på udvalget af dæk....det er ikke så stort så jeg surfer rundt på nettet og falder over en video hvor en gut sætter forskellige dæk på to forskellige fælge og det viser sig der ikke er nogen forskel på 700 og 29.
Da min kone samtidig trænger til nye dæk på hendes hybrid cykel og gerne lidt større laver jeg det samme eksperiment og helt uden problemer kan jeg sætte et ældre scwhalbe racing Ralph 29 på hendes 28 tommer hjul hvor der sidder 700x40 dæk på...
Er der nogen der kan komme med en forklaring eller konspirations teori om dette? Jeg er en anelse forvirret....
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Og husk at det selvfølgelig skal læses med en god portion sarkasme.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Vil det sige at et 700 dæk har den samme diameter som et 29er dæk?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
jul 2008
jul 2008
Kan det godt passe at dæk fabrikanterne er lidt optimistiske I forhold til det der står på dækket og så det som dækket rent faktisk måler i bredden? Eller er der en gylden regel med fælgen og det indvendige mål.. Altså skal et dæk have en hvis mængde mm for at leve op til de tal der stå på det? Gir det mening....
Tak!
jul 2008
og jeg er helt med på at det er optimistik fra dækfabrikanterne med deres bredde på dækkene.... dog tror jeg godt at bredden på fælgen kan have noget at sige i forhold til optimal dæk bredde. Er noget overrasket over at schwalbe dækket dækket på 2.25 næsten passede på konens hybrid cykel og at de "smalle" fælge på hendes cykel er med til at dækket ikke får sit fulde potentiale opfyldt ( med luft
Har kigget en del på gravel dæk, da jeg overvejer en gravel bike, udvalget er bare ikke særlig stort med mindre at man så begynder at kigge på 29 mtb sæk som så åbenbart godt kan fungere størrelses mæssigt....
Jeg kan ikke lade være med at tænke markedskræfter osv
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 78
Hvis du måler fælgen til 29" vil du opdage at den ikke er 29". Det er mål MED dæk på (cirka).
dec 2023
Svar: 3
God tur!
Det store dæk mysterie