{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.603 visninger | Oprettet:

Kan det virkelig passe? (Avenue = Lort) {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at pendle til og fra job på Cykel efter ikke at have bil mere.

Har alle dage cyklet på min Avenue Airbase 9 gear (Tiagra), men så idag tog jeg min MTB, en Cube LTD Team som er opgraderet med med komplet XT gear og Sun Ringle Black Flag 26" hjulsæt.

Har idag cyklet på næsten 5 minutter hurtigere end de andre dage (17 km) og synes generelt bare det har været lettere end de andre dage på avenuen?

Når man kigger på cyklerne ligner min Cube jo et stort skrummel iforhold til Avenuen men kan det virkelig passe den køre så "dårligt" at min MTB med store dæk osv køre lettere afsted?

Min MTB vejer self kun 10 kg og vil gætte på at Avenuen vejer omkring 4 kg mere.. men alligevel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe? (Avenue = Lort)
  • #1   14. jun 2013 JA

  • #2   14. jun 2013 Kan du komme med et dybere svar Børge? smiley

  • #3   14. jun 2013 Som Børge siger JA

    Forskellen ligger helt sikkert i dine hjul. De vejer et ondt år på din Avenue (Det gør den ikke nødvendigvis dårlig, bare tung)

    På din MTB er de langt lettere, dvs nemmere at få op i fart, de store dæk vil så give lidt moment så det er nemmere at holde farten.


  • mtb tøsen
    mtb tøsen Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Svar: 12
    #4   14. jun 2013 Prøv at smække et par X5 landevejsdæk på din Cube - så henter du yderligere 5 minn. Aveneu er tung og kun bygget til bykørsel, ikke pendlerture på 17 km

  • #5   14. jun 2013 Tænkte godt det måske lå i mine hjul.

    Jeg pendler med en kombi af cykel og tog og når jeg bærer min cykel ned af trappen så står de ret meget stille på min Avenue, men på min Cube ruller de nærmest til jeg sætter den på jorden..

    Jeg køber en Cube Agree GTC på mandag til at pendle, så vil jeg nogle dage droppe togturen og cykle de 34 jeg har rent.
    + der kommer kliksko+pedaler på både race og mtb, så skal der hentes tid smiley


  • #6   14. jun 2013 Du kan også prøve at smøre dine nav i begge hjul, hvis du altså siger de ikke triller rundt, hvis det er det. burde det være en DEL nemmere at cykle på den efter det smiley

  • #7   14. jun 2013 fordi hvis dine hjul på dine mtb var på samme måde ville du heller ikke komme særlig hurtigt frem på den smiley

  • #9   14. jun 2013 Det er ikke fordi de er låst, og de ruller da rundt.. men ikke halvt så meget som på min Cube MTB.

    De har altid rullet sådan og Avenueen har maks kørt 1000 km smiley


  • #10   14. jun 2013 Ja! Dont ever buy

  • #11   14. jun 2013 Oplevede fuldstændigt det samme da jeg gik fra min Broadway til en Trek 6000 med kæmpe dæk..
    Alt var bedre. Komforten, farten og det at man brugte meget mindre energi på at komme frem. Var en kæmpe 'eye opener' smiley


  • #12   14. jun 2013 Jeg syntes min avenue er ''lort''....Jeg bruger min fars gamle cykle som er ældre end mig, og den kører langt bedre smiley

  • #13   14. jun 2013 Ja, må sige jeg også har fået en øjenåbner her til morgen smiley

    Hold da op en forskel.. har aldrig tænkt over det da jeg kun bruger MTB i skoven normalt smiley

    Men hvad fan... det er vel god ben træning smiley


  • #14   14. jun 2013 hvis jeg var dig, ville jeg da give det et forsøg evt. på forhjulet, det kan ske de bliver meget meget bedre smiley
    men vil da ikke udeluke at det bare er en dårlig cykel smiley


  • #15   14. jun 2013 Ja, kunne godt ske den lige skulle smøres op engang smiley

    Den er dog sat til salg og næsten solgt, da jeg skifter den ud med en racercykel fra Cube. da jeg vil til at cykle nogle længere ture ind i mellem smiley

    Må lige prøve at se om nogle af de andre i "drenge gruppens" Avenue cykler er lige sådan smiley


  • #16   14. jun 2013 Jeg har en lidt "tilsvarende" historie. Har en Cannondale 29" Flash 3 og Flash 1. Der er ca. 1,8kg i forskel på disse to cykler, hvor næsten halvdelen af vægt forskellen ligger i hjul + dækkene. På den rundstrækning jeg køre, der er ca. 4km, er min Flash 1 30-40sek hurtigere end Flash 3. Det er muligt at 30-40sek per omgang ikke lyder af meget, men det er næsten 7% hurtigere da en omgang.

  • #17   14. jun 2013 se det sådan, du kan tage lidt ekstra for den hvis begge nav er ny smurt og virker 100p. så har du også prøvet det hvis ikke du har prøvet det før smiley

  • #19   21. jun 2013 Det er også hvad jeg er kommet frem til.

    Avenuen er en super fed cykel til at køre rundt på inde i byen og til mindre ture på sådan 10 km.
    Men når det bliver længere er man sku godt tjent med en racer, men igen er prisen jo også noget højere på en racer med gode stumper på smiley


  • #20   21. jun 2013 Det eneste positive man kan sige om en Avenue er det æstetiske. Den køre som en 50kg sæk kartofler med hjul.

Kommentér på:
Kan det virkelig passe? (Avenue = Lort)

Annonce