{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Rockshox Alu forgaffel spist af hjul aksel med quickrelease. {{forumTopicSubject}}

Ny på forum.
Jeg har lige opdaget at min forgaffel er blevet ødelagt af den gennemgående akselgevindstump der går gennem forhjulet på min MTB. Er der nogen der ved hvordan man fixer sådan en?
På forhånd tak
-Scott

Kommentarer på:  Rockshox Alu forgaffel spist af hjul aksel med quickrelease.
  • #1   15. aug Når hjulet sidder i, og din QR er lukket, oplever du så, at der er slør?
    Et håndtag på din QR bør efterlade et tydeligt mærke inde i din håndflade, når du har lukket den. Laver den ikke et mærke, så er den for løs, og omvendt skal den ikke voldes.

• #2   15. aug @TS ja der er endnu mere slør nu end før, men hvis jeg lukker quickrelease for stramt spænder lejerne i hjulet og det drejer ikke lige så frit. Jeg har kontraspændt møtrikkerne på akslen så der ikke er slør i hjulet. Sløret er pt så stort at hjulet er tæt på, mindre end 10mm, på forgaflen.
    Men hvis man kigger på billedet kan man se at rillen til hjulet i forgaflen, er udvidet opad, så det skal laves før man kan komme sløret til livs.

• #3   15. aug Okay. Det lyder jævnt træls.
    Hvilken gaffel er det?

• #4   15. aug Rockshox Reba RL

• #5   15. aug Den bliver sku svær at redde. Når materialet først er slidt væk, så er der ikke andet at gøre, st at finde ny yderben eller ny gaffel.
    Hvis dit fornav kan laves om til 15mm, så kan du opgradere til en thru axle, så er du ovre de problemer. Beklager, men jeg ser intet quick fix

• #6   16. aug hvor finder man et nyt yderben?

• #7   16. aug Hvis du oplyser serienr., der står bag på gaflen oppe under kronrøret, så kan jeg finde noget varenummer. Differencen mellem nye yderben og en ny gaffel er typisk ikke voldsom stor.

• #8   16. aug Med tanke på prisen, så vil jeg lige se om der ikke kan gøres noget. Jeg har adgang til et smedeværksted. Hvis det ikke duer, vender jeg tilbage, tak for svar.

Kommentér på:
Rockshox Alu forgaffel spist af hjul aksel med quickrelease.