8.400 visninger
|
Oprettet:
Knækket kæde {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg var så uheldig sidste dag at cykle op af en bakke, og så springe kæden på min cykel.
Det er et af ledene som er gået op, og bøjet. Kan man sagtens ordne det selv, eller kræver det en ny kæde. Og hvor meget koster en ny kæde ?
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 2 Svar: 71
jeg håber ikke du kom til skade da det skete - det kan gå gruelig galt når kæden springer!
Jeg ville nok vælge at sætte en ny kæde på, da den gamle nu viser tegn på svagheder.
Når man skifter kæde, er det mest optimale også at skifte kassetten, med mindre din gamle kæde og kassette ikke har kørt ret meget.
Kæde og kassette bliver slidt sammen, så en ny kæde på en slidt kassette spiller bare ikke ordenligt.
Pris??? Tja, det kommer helt an på hvilket mærke du skal have, og hvor du køber det henne.
Hvis du skriver hvad du kører med, så kan du få et prisleje at gå efter, for prise kan være alt lige fra et par hundrede til +1000.
Hvis du vil reparere kæden, kan du være heldig at det kan klares med et nyt samle-led, som koster et sted mellem 10 og 50 kr. Men det kan absolut kun anbefales hvis kæden ellers er i fin stand og ikke viser tegn på skader der hvor knækket er sket - og selvfølgelig heller ikke andre steder.
Mvh
Kent
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Pil ledet af og sæt et sram powerlink ind i stedet.... og kør videre.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 5 Svar: 59
okt 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 20
Kent S - Michael G - _ Velo _
Kæden har det rigtig godt, hvilket gør at jeg undre mig meget over at den pludselig knækkede og kun ½ år gammel.
Men det er kun det enkelt led som er helt færdig, så det ville nok være spild at skifte hele kæden ud. Kan lige tage billeder her senere i dag hvordan den ser ud.
Hvor kan man købe et led henne. (det er til min TREK, som ligger under min profil)
Ps. Der skete ikke noget, jeg lagde mærke til mislyde, og var kommet ned af bakken og skulle op af, så trådte jeg ekstra forsigtig. Så der skete intet
okt 2009
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
okt 2009
Knækket kæde