{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.400 visninger | Oprettet:

Knækket kæde {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg var så uheldig sidste dag at cykle op af en bakke, og så springe kæden på min cykel.

Det er et af ledene som er gået op, og bøjet. Kan man sagtens ordne det selv, eller kræver det en ny kæde. Og hvor meget koster en ny kæde ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knækket kæde
  • #1   26. apr 2010 Hej Stig,

jeg håber ikke du kom til skade da det skete - det kan gå gruelig galt når kæden springer!

Jeg ville nok vælge at sætte en ny kæde på, da den gamle nu viser tegn på svagheder.
    Når man skifter kæde, er det mest optimale også at skifte kassetten, med mindre din gamle kæde og kassette ikke har kørt ret meget.
    Kæde og kassette bliver slidt sammen, så en ny kæde på en slidt kassette spiller bare ikke ordenligt.
    Pris??? Tja, det kommer helt an på hvilket mærke du skal have, og hvor du køber det henne.
    Hvis du skriver hvad du kører med, så kan du få et prisleje at gå efter, for prise kan være alt lige fra et par hundrede til +1000.

Hvis du vil reparere kæden, kan du være heldig at det kan klares med et nyt samle-led, som koster et sted mellem 10 og 50 kr. Men det kan absolut kun anbefales hvis kæden ellers er i fin stand og ikke viser tegn på skader der hvor knækket er sket - og selvfølgelig heller ikke andre steder.

Mvh
    Kent

• #2   26. apr 2010 what ny kæde?? Det ville da være spild

Pil ledet af og sæt et sram powerlink ind i stedet.... og kør videre.

• #3   26. apr 2010 Man kan sagtens sætte et samleled i, men hvis et led er slidt til bristepunktet, hvordan ser det så ud med resten?

• #4   26. apr 2010 Tak for dejlig hurtigt respons. smiley
    Kent S - Michael G - _ Velo _

Kæden har det rigtig godt, hvilket gør at jeg undre mig meget over at den pludselig knækkede og kun ½ år gammel.
    Men det er kun det enkelt led som er helt færdig, så det ville nok være spild at skifte hele kæden ud. Kan lige tage billeder her senere i dag hvordan den ser ud.

Hvor kan man købe et led henne. (det er til min TREK, som ligger under min profil)

Ps. Der skete ikke noget, jeg lagde mærke til mislyde, og var kommet ned af bakken og skulle op af, så trådte jeg ekstra forsigtig. Så der skete intet smiley

• #5   26. apr 2010 For at tage ledene ud, skal man da have en form for værktøj til dette.

• #6   26. apr 2010 ja en kæde adskiller som alle cykel nørder skal have smiley

• #7   26. apr 2010 Har aldrig sagt jeg er en cykel nørd.. ;).. Men et sted skal man starte smiley

Kommentér på:
Knækket kæde

Annonce