{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Alma S
Alma S
Tilmeldt:
29. okt 2018
Emner: 1

bøjede eger og rust HJÆÆÆÆLP {{forumTopicSubject}}

Gammel herre Raleigh.
#1
Mit hjul var en smule ekset. Jeg begik den fejl, at begynde at stramme egerne uden at vide noget om det. Pludselig er to eger hoppet af og hjulet er meget mere ekset end det var i forevejen. Kan det fikses?

#2
Kæden er meget løs, og jeg har forsøgt at skubbe til hjulet tilbage, men forgæves. Boltene er rustet fast.. Kan det brændes, eller olieres op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bøjede eger og rust HJÆÆÆÆLP
  • #1   29. okt 2018 Et hjul/fælg kan godt blive rimelig lige med et par knækkede eger. De tilbageværende skal spændes korrekt op. Prøv at søge på YouTube "how to true bike wheel".

    Hvis du ikke kan løsne møtrikkerne på baghjulet, kan du ikke stramme kæden op. Prøv evt. at sprøjte rustløsner omkring møtrikkerne og lad det virke i nogle timer.


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #2   29. okt 2018 du har knækket to eger, der skal nye eger i, og hjulet skal rettes op af en person, som kan rette hjul op.
    dine hjulmøtrikker kan flækkes med en møtrik knuser, så du kan få nye møtrikker på.
    hvis kæden er meget løs, er det sikkert fordi den slidt totalt ned, ny kæde (kr. 50) og nyt gearhjul (kr. 15)


Kommentér på:
bøjede eger og rust HJÆÆÆÆLP

Annonce