{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.166 visninger | Oprettet:

Kæde skraber på forskifter {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en billig no-name racercykel, med en dårlig "no-name" shimano geargruppe på.
Jeg har det problem at uanset hvordan jeg justerer min forskifter, skraber kæden altid på den når jeg står op og træder til.
Mit spørgsmål går så på: Hvad skal jeg skifte for at undgå det for eftertiden? er det fordi stellet eller kranken eller klingen giver sig?

Håber at der er nogen af jer kloge hoveder der måske har svaret, for jeg overvejer at opgradere min geargruppe, men det gider jeg selvfølgelig ikke hvis det er stellet den er galt med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde skraber på forskifter
  • #1   7. okt 2010 Er det ikke kun når du kører på de yderste tandhjul, så kæden er meget skrå?
    I så fald kan det nærmest ikke undgåes. Min gør det, og hvis den lige nøjagtig ikke gør, så gør den alligevel når jeg træder hårdt i pedalerne pga vrid i stel/krank/klinger.

Prøv youtube for (bedst mulige) justering af forskifteren.

• #2   7. okt 2010 du skriver det kun sker når du står op og træder... det tyder på dit kranksæt det flexer en del

• #3   7. okt 2010 Det kan være din krankboks, hvis der er slør i lejerne... er det kun på stor klinge det foregår? og i alle gear?

• #4   7. okt 2010 Min kæde går også på de høje gear, og det lave gear. Tror ikke man kan undgå det desværre.
    Ellers har jeg i hvertfald også noget jeg skal have justeret på min Trek.

• #5   7. okt 2010 Hej,

Tak for svarene. Det sker mest når jeg står op, men det kan også ske når jeg sidder ned. Jeg har ikke lagt mærke til om det er afhængigt af hvilket gear jeg er i på de bagerste tandhjul, men jeg tror at den gør det over det hele, for jeg kører sjældent på det største eller det mindste tandhjul bagpå. Det er dog kun når jeg køre på den store klinge foran.
    Jeg kan ikke mærke noget slør når jeg hiver i pedalarmene, men det kan selvfølgelig godt være at der skal mere tryk til at få det til at give sig.

Kommentér på:
Kæde skraber på forskifter

Annonce