{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.706 visninger | Oprettet:

Ny Avenue Cykel - Hjælp til justering af hydrauliske bremser? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har købt mig en ny cykel med hydrauliske skivebremser. ( https://www.avenue-cykler.dk/broadway/herre/broadway-spirit---shiny-dark-blue-pg-764 ). Har aldrig haft hydrauliske bremser før og har derfor ingen erfaring med det. Det startede med at jeg syntes at bremse klodserne gik mod skiven og det lød lettere metallisk når jeg kørte. Fik så justeret kaliberen på for bremsen så lyden er væk.

Det lykkedes mig dog ikke helt godt på bagbremsen. Jeg syntes at bremseklodserne sad for tæt på skiven, så det var umuligt at justere. Så tænkte at man måske kunne dreje på skruen ved håndbremsen og den skrue der går ind i kaliberen. Dette skulle jeg så ikke have gjort. Der kom meget lidt olie ud, men nu er bremsegrebet ikke stramt mere?

Yderligere når jeg piller bremseklodserne ud, er det som om de 2 hydrauliske stempler ikke kører lige langt tilbage. Det er som om det ene ikke rigtig kører retur (Hvilket måske kan forklare afstanden imellem bremseklodser og skive er meget lille)

What to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Avenue Cykel - Hjælp til justering af hydrauliske bremser?
  • #2   7. maj 2019 Hjælper det også på stemplerne ikke kører helt tilbage og kører uens ( ikke mødes centreret)

  • Jacob E
    Jacob E Tilmeldt:
    sep 2014

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 89
    #3   7. maj 2019 Hvorfor ikke få forretningen til at justere det på en ny cykel?

  • #4   7. maj 2019 Forretningen ligger et stykke væk - så det er for langt at køre hvis det er et mindre problem....

  • #6   8. maj 2019 Start med et problem ad gangen. Nu har du helt sikkert luft i systemet, så det skal helt sikkert ud. Ellers kommer dine bremser aldrig til at fungere. Det vil muligvis også afhjælpe, at stemplerne trækker sig tilbage.
    Herefter skal kaliberen centreres: løsn skruerne til montering af kaliberen, hold bremsegrebet stramt, og spænd skruerne igen. Dette skulle gerne hjælpe.
    Hvis stemplerne stadig ikke trække sig tilbage kan de renses og smøres, men hvis det er en ny cykel, burde dette ikke være nødvendigt.


Kommentér på:
Ny Avenue Cykel - Hjælp til justering af hydrauliske bremser?

Annonce