{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

Indvendig kabelføring {{forumTopicSubject}}

Kære CG.
Er så småt igang med at samle en XC mtb for første gang, og har lige et teknisk spørgsmål. Min nye ramme er med indvending kabelføring, og det har jeg ikke arbejdet med før.
Har kun brug for at trække kabel til min bagskifter. Men er det meningen at der skal føres både indvendig-Og yderkabel inde i rammen? Eller bruger man kun yderkabel, fra skifteren til stellet, og så igen fra hvor kablet kommer ud af rammen, lige før bagskifteren?

Har vedhæftet et par billeder, som måske kan give et overblik?
På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indvendig kabelføring
  • #1   24. jul 2019

    profilbillede
  • #2   24. jul 2019 Og et sidste

    profilbillede
  • #3   24. jul 2019 Du skal føre yderkablet hele vejen også inde i rammen

  • #4   24. jul 2019 Jeg vil så mene at du også har brug for at trække kabel/slange til din bagbremse derinde også.

    Umiddelbart så ligner det også at der er ind og udgange med plads til kabelender, samt den skinne der sidder i den ene side ligner at den er til at ligge et bart kabel i. Der ligner ihvertfald ikke der er plads til at der kan ligge 5-6 mm yderkabel i skinnen. Det kan der der i mod i den anden side, men det er jo så der bremsen netop skal trækkes.


  • #5   24. jul 2019 Præcis. Slange til bagbremsen skal naturligvis også trækkes, og her der, som du også bemærket, indlagt en skinne under krankboksen hvor der er plads til en slange. På den anden side, hvor gearkablet skal trækkes, er der også er lille rør under krankboksen, hvor gearkablet skal løbe igennem. Her er der ihvertfald ikke plads til et yderkabel også. Så spørgsmålet er egentlig om der skal være yderkabel inde i rammen, på hver side af krankboksen?:-)

  • #6   24. jul 2019 Tag et billede nede i hullerne som går ind i rammen, så kan du hurtigt vurdere om der er plads til at skubbe et yderkabel med. Jeg tænker at det passer med at der kan sidde en endetylle på kablet og så sider det på plads i ind og udgang af rammen.

Kommentér på:
Indvendig kabelføring

Annonce