{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 187 kvm hus 1.300 kr.
  • VVS nu og her opgave 2.000 kr.
  • Græsslåning 250 kr.
  • ukrudt i forbed, små brosten op, fiberdug på linien af brosten og nedlægning af sten igen 1.170 kr.
  • hækklipning 205 kr.
  • Opgravning og bortkørsel af buskbom og laurbærbuske i bed i forhave. 10.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæktryk
  • #1   10. apr 2011 Det kommer an på hvilke fælge du kører på. Nogle fælge kan klarer 12 bar andre kan kun klarer 8. Mine Lite hjul kan "kun" klarer 9 bar, mens jeg ligger og kører med 7.
    Så ja... jeg kører med 7 bar i både løbs- og træningshjul

• #2   10. apr 2011 køre med Mavic aksium race hjul og køre med 10 bar

• #3   10. apr 2011 jeg køre med sram på den ene cykel og spinergy på den anden men syntes bare man får alle bump og ujævnheder op i kroppen men sådan er det måske bare

• #4   10. apr 2011 Kører med Zipp 404 og Fulcrum 1.

Zipp = 8-10 bar.
    Fulcrum = 8-8,5 bar.

Mvh. Christopher.

• #5   10. apr 2011 Drenge, jeg har lige et spørgsmål.
    Hvis i nu skal kører løb, pumper i så ikke maks bar i? for at få så lidt modstand som overhovedet muligt. Så skidt med, at man sidder lidt ringere...

• #6   10. apr 2011 For satan drenge. 10 bar giver højere rullemodstand, medmindre I udelukkende kører på perfekt, nyanlagt asfalt. På en gennemsnitslig dansk rute, er 7,5 - 8,5 perfekt. Dertil kommer at jeres komfort og vejgreb bliver meget bedre. Forskellen i komfort fra 10 bar til 8, er meget større end nogen ramme kan kompensere for....

Som oplysning kan jeg informere om at HTC kører med 8 bar for og 8,5 bar på lukkede ringe. De fleste ryttere kører desuden på 25mm ringe i bag. Tyg lidt på det.

• #7   11. apr 2011 Jeg kører med 7.5 foran, og 8.0 bagpå - ligegyldigt hvilke hjul jeg kører på.

• #8   11. apr 2011 7.5 - 8.0 Bar på Spinergy Stealth

• #9   11. apr 2011 jeg putter luft i efter tommelfingermetoden: alt det luft der skal til for hjulet er hårdt pumpet, men dog stadig så blødt det giver lidt efter når jeg presser ned på slidbanen med en tommelfinger. vidste ikke at fælgen også har en brgrænsning, jeg troede dækket var svageste led. en overgang kørte jeg med 25 mm hjul istedet for 22 og det gav faktisk mærkbar bedre komfort

• #10   12. apr 2011 jeg kører med 120psi / 8,27bar med kenda dæk og shining hjul(billige).

• #11   12. apr 2011 "10 bar giver højere rullemodstand, medmindre I udelukkende kører på perfekt, nyanlagt asfalt"
    mario c'mom, højere tyrk vil ALTID give mindre rullemodstand, det synes jeg ikke er til diskussion!
    ja det er uden tvivl ubehageligt (komfort/mangel på grip) at køre på dæk med 15bar i, men:
    højere tryk vil give mindre deformation af casing' en, og dermed mindre footprint = mindre mikromekanisk grip, og mindre van der waals forces mellem gummimolekylerne og vejen.
    du har uden tvivl ret i hvad du siger vedr komfort, men at sige at mindre tryk, under nogen omstændigheder, giver mindre rullemodstand er misforstået og forkert.

• #12   12. apr 2011 Enig med Jesper!

• #13   13. apr 2011 Nej... Hvis dit dæk ikke kan absorbere alle de små ujævnheder der er i real life asfalt, forøges rullemodstanden. Vi snakker altså ikke bane her.
    Det er ikke for sjov at jeg nævner HTC. De har testet det intensivt, og på asfalt, IKKE en jævn bane, var ca. 8,5 bar det mest optimale. Fordelen ved at forøge trykket yderligere (til en vis grænse - ca. 140psi, derefter forøger man rullemodstanden under realistiske forhold) er under 1 watt. Det er et skidt trade-off ifht. det tab af komfort og vejgreb man opnår.

Det er også derfor at et dæk med smidig karkasse har lavere rullemodstand end et dæk med stiv karkasse. Ligeledes derfor at latexslanger giver en lavere rullemodstand ifht. butyl. De er mere smidige og flexible.

Det er ikke noget med at synes noget skal til diskussion. Det er hard facts.

• #14   13. apr 2011 havde skrevet en lang tråd... men fuck det her...

Kommentér på:
Dæktryk

Annonce