{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Skift af forskifter på MTB {{forumTopicSubject}}

Mojn. Jeg har en mountainbike, som har en speed 9 kassette bag på med en shimano deore bagskifter og en speed 3 foran med en shimano alivio skifter.

Kan jeg skifte forskifteren til den her https://cykelshoppen.dk/komponenter-reservedele/shimano-deore-fd-t6000-trekking-3x10-speed-forskifter
og så evt. en ny bag kassette, hvis forskifteren ikke kan fungere med 3x9
som den her https://cykelshoppen.dk/komponenter-reservedele/shimano-deore-cs-hg50-10-speed-kassette-11-36t

Eller bliver jeg så også nød til at skifte bagskifteren? cyklen er 5-6 år gammel, men har ikke kørt ret meget.
Det er bare for at have to ens skiftere, fordi lige nu, vil jeg tro forskifteren laver en bottleneck, fordi den er af lavere kvalitet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af forskifter på MTB
  • #1   20. okt 2019 Min personlige holdning er, at forskifter er et fuldstændig ligegyldigt upgrade. Jeg ville kun skifte, hvis din nuværende er defekt.

    Det næste skal ikke forstås på nogen arrogant måde, men din cykel (med de få specifikationer, du nævner) er ikke high end. Der er garanteret bedre steder at opgradere såsom nav og krankleje


  • #2   20. okt 2019 den er hellere ikke high end, men vil den køre lettere hvis jeg skifter til et bedre nav og krankleje? Og tak

  • #3   20. okt 2019 Det er en nishiki 6061-t6 jeg har.

  • #4   20. okt 2019 Det er nok opgraderinger, som er svære at mærke, medmindre krankleje og nav er ved at være udtjente.

    Hvis din cykel stadig har mekaniske skivebremser, ville jeg først og fremmest skifte (evt. kun den ene) til hydrauliske. Dét er mærkbart bedre.

    Helt generelt kan det ikke betale sig rent økonomisk at opgradere en cykel fra en ende af. Men ikke alt behøver at være rationelt smiley


  • #5   20. okt 2019 Den har skrivebremser med et lille kammer af mineralolie på hver af håndtagnede, går ud fra at de er hydrauliske så.

  • #6   20. okt 2019 Ja, så er de hydrauliske. Så skal de ikke nødvendigvis opgraderes.

    Der findes mange andre typer end mig, men jeg opgraderer ikke før der er defekte dele smiley


  • #7   20. okt 2019 okay, tak for hjælpen. smiley

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #8   20. okt 2019 hvilke dæk kører du på?
    kører du mest asfalt eller terræn?
    den bedste og billigste opgradering, du kan lave på en cykel, er at montere kvalitetsdæk, der passer til det underlag du kører på


Kommentér på:
Skift af forskifter på MTB

Annonce