{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.585 visninger | Oprettet:

Hvor langt/længe kører i på jeres dæk? {{forumTopicSubject}}

Jeg kører på Continental GP4000S. Dækkene har kørt 1500km sidste år og ca 2500 km i år.

Idag havde jeg min første punktering i år, og den kom selvfølgelig 25km før mål i mit første løb nogensinde. Jeg HADER punkteringer, og spørgsmålet er om jeg bare skal få skiftet dækkene med det samme?

Jeg ved ikke hvor langt man ca. skal regne med at køre på sådan nogle?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor langt/længe kører i på jeres dæk?
  • #1   5. jun 2011 altså du har kørt 4000km på 1 sæt dæk !?

• #2   5. jun 2011 Hold da k*ft 4000 km med kun 1 punktering du må være den heldigste mand i verden smiley du har i hvertfald været heldig smiley

• #3   5. jun 2011 Det er muligt at jeg har været det. Men hvor langt kører i andre før i skifter?

• #4   5. jun 2011 på mine gamle panaracer touring guard, som min cykel blev monteret med i 98 da jeg købte den, kørte en 6-7000 km før jeg punkterede.

siden har jeg 2 prøvet at skifte dæk og slange og kun nå 200km fordi jeg kørte henholdsvis en ny og flot fransk skrue op i dækket, da den bare lå på cykelstien, samt prøvet at køre en gren på størrelse med en blyant, og uden spids vel at mærke, op i dækket, den lå ligeledes på cykelstien... så ja held og uheld. I 98 hørte jeg om en der punkterede 10 gange under nordjylland rundt.

generelt kører jeg med kevlardæk og vigtigere endnu med det rette dæktryk, eller dvs. alt det luft jeg kan banke i dækkene, men dog så jeg kan klemme dækkende en lille smule ind mod fælgen med tomlen. det skulle generelt være det rareste- en god tommelfingerregel......... så har du pumpet dækket godt op, men henter lidt komfort i forhold til de ujævne stier ved at have lidt bløde dæk

• #5   5. jun 2011 De første dæk på min cykel, var Continental Ultra Sport, dem nåede jeg ikke 500 km med før de begyndte at punktere konstant.

Købte så Conti 4 season og de holdt omkring 1500 km med få punkteringer, inden der kom en revne i siden af bagdækket og jeg kasserede dem. De nuværende er Continental GP4000S, jeg har kørt 2800 km med dem uden en eneste punktering. Skifter hvis de begynder at punktere - ikke efter en enkelt gang, det kan trods alt ske, men nogle stykker.

• #6   5. jun 2011 Det afhænger vel af dækkene, men på mine gamle stelvio plus kørte jeg vidst 9000 km. i alt slags vejr.

På efterfølgeren er jeg oppe på 2000 km. ca. men det er blevet meget kantet og smuldrer lidt.

• Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   10. jul 2019 Alle bliver udsat for punkteringer, der oftest sker ved en tilfældighed, mange gange hvis du kører i regnvejr og småsten og lignende klæber sig fast til dækkene og arbejder sig ind til slangen, derfor er det vigtigt at feje dækkene af, hvis man har mulighed for det i løbet af køreturen. Men der tænkes nok mere på slitage, hvor der er meget forskel på dæktype og kvalitet. Som regel er det en god ide at rådføre sig med din cykelforhandler.

Kommentér på:
Hvor langt/længe kører i på jeres dæk?

Annonce