{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  29” til 27,5
  • #1   1. jun 2020 Forhjul?!?, det lyder meget skørt at køre med 29 bagtil og 27.5 fortil. Der findes efterhånden en del eksempler på det omvendte - men selv det ville jeg nok ikke gøre på den type cykel du har der.

    Det der vil ske hvis du smider en 27.5 foran er at din front vil droppe næsten 2cm, og din head angle vil ca blive 1 grad stejler. Du vil i den grad føle det som at være nemmere at lave en "over the bars" situation ned af tekniske nedkørsler.

    Derudover vil du miste det som 29'er hjulene giver dig af fordele vedr at rulle over ujævnheder i terrænet, da dette har vist sig at være mest påvirkelig ved forhjulet.

    Du vil også sænke dit buttom bracket med så pedal strikes vil være mere sandsynligt.


  • #2   1. jun 2020 Tak for svar Thomas. Kan godt se hvad du mener. Tror jeg dropper eksperimentet. 😜👍

  • #4   2. jun 2020 Tænkte at jeg ville få noget mere manøvre dygtighed men mister jo så en del på andre fronter iflg Thomases indlæg🤔

  • #6   2. jun 2020 Mega godt råd med frempind. Lavede selv den ændring på min gamle Scott Hardtail og det forvandlede fuldstændig cyklen og giver netop bedre styring. Det eneste sted det kan være et problem er vist cyklen er tæt på at være for lille til dig, så kan du få følelsen af at dit styr simpelthen kommer for tæt på.

    Ellers er en kortere frempind og måske en smule bredere styr noget af det bedste der er sket mtb's


  • #7   2. jun 2020 #1 nedstigning foregår nok i fart. Med en sådan vinkel. 🙈
    #6 tror det er pasé med myten om lang frempind. De 5-6 cm sædet kan flyttes frem og tilbage er omvendt heller ikke kimse af. Ikke helt den samme effekt på MTB som gadedyr. Dog værd eksperimenter vil jeg mene. Helt kort frem pind kræver som du siger også bredt styr. Mm man er vild skarp. 💪


  • #8   2. jun 2020 Ja man kan flytte sædet men det betyder intet når du står op på pedalerne som du jo altid gør når det bliver rigtig teknisk (nedad). Det er her det hurtigt kan blive ubehageligt hvis dit styr er for tæt på. Jeg har selv erfaret netop dette da jeg satte en 35mm frempind på min gamle giant anthem, det duede bare ikke ente på en en 50mm og det var vanvittigt hvor stor forskel 1.5cm kan gøre

  • #9   5. jun 2020 Altså er der plads kan du måske sætte store 27.5 + dæk så får du masser af dæk der æder rødder og ujævnheder end dine små 29 dæk du har nu. Plus du får mere greb kan rulle med lavere dæktryk og næsten den samme diameter på hjulet....kører du meget singletrack så er 27.5 + rimelig spass....det kræver dog en bred fælge.



Kommentér på:
29” til 27,5

Annonce