{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Indstille bagskifter {{forumTopicSubject}}

Hej

Indtil jeg får min nye bagskifter, vil jeg gerne have min gamle XTR 950 til at spille sådan nogenlunde. Den vil ikke gå ned på de 2 mindste tandhjul bagi, med mindre jeg hjælper den med hånden.

Inden jeg begynder at skrue på noget, så vil jeg lige høre hvad man normalt gør? De 2 skruer der er bagtil, ligner noget justeringsværk, er det dem, jeg skal skrue på? Eller fucker jeg noget indstilling op ved at rode med det?

De 2 skruer jeg snakker om, er dem, der vender op på dette billede http://i739.photobucket.com/albums/xx38/simon_molyneux/For%20sale%204_2010/M950lc.jpg?t=1271941660


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstille bagskifter
  • #1   16. aug 2011 ja, de 2 skruer justere hvor yderpunkterne på din bagskifter, altså hvor langt det kan gå ind mod hjulet og hvor langt væk fra hjulet det kan køre.

  • #2   16. aug 2011 Ok, mange tak. Så prøver jeg at skrue lidt på det.

  • #3   16. aug 2011 Jeg skal i øvrigt lige høre, hvordan de stop virker. Jeg kan jo sagtens hjælpe den ud til at køre på mindste tandhjul. Fra den position kan jeg skubbe den med hånden op på større tandhjul, og når jeg slipper, kommer den ud på det næstmindste tandhjul. Det virker mest som om fjederen ikke kan hive den. Kan der gøres noget ved det, sådan forholdsvist nemt?

  • #4   16. aug 2011 lyder som det er dit kabel der er meget trægt i det.

  • #5   16. aug 2011 Det skal også skiftes sammen med bagskifter og skiftegreb. Det var bare, om jeg kan gøre noget her og nu for at stramme det op. Hvis du kigger på billeder af min cykel, kan du se, at den trænger til en del kærlighed.

    Har lige renset bagskifteren, men det er ikke helt nok. Det kan godt være, at jeg bare må leve med den som den er, indtil jeg får det nye. Gripshiftet er også i elendig forfatning, gummiet er nærmest opløst. Men men, om et par uger er der nyt håndtag og rapidfire på. Så kan skoven bare komme an!


  • #6   16. aug 2011 Der er masser af vidioer på youtube omkring det emne.. Har selv haft meget gavn af det:-) Og så er det en fornøjelse selv at kunne indstille sit gear.

    Bare søg på deraileur adjustment.


  • #7   16. aug 2011 Tak, det prøver jeg, når jeg får det nye. Det kan vist ikke betale sig at justere på den nuværende. Det kører acceptabelt nu, men heller ikke mere end det.

Kommentér på:
Indstille bagskifter

Annonce