{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.186 visninger | Oprettet:

Problemer med kæde. {{forumTopicSubject}}

Det er nok for nogle herinde et meget trivielt spørgsmål, men har gennem noget tid haft problemer med min cykelkæde falder af/bliver trådt af når jeg træder hårdt i pedalerne. Jeg er vant til selv at fikse min cykel sammen, men er stødt ind i det her problem jeg ikke kan løse.

ting jeg har prøvet:
skiftet kæde
skiftet tandhjul for og bag.
sørget for at stramme kæden til.

har en almindelig herrecykel med indvendige gear.
Er der nogen der har en ide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med kæde.
  • #1   1. jan 2021 slør i din krank muligvis?

  • #2   1. jan 2021 Den har jeg ikke prøvet at skifte endnu, men det kan da være en mulighed. Ville det kunne forklarer at kæden bliver kørt af tandhjulene når jeg træder hårdt i pedalerne? Min tanke var at hvis det var kranken ville kæden nok stadig blive på?
    Vh


  • #3   4. jan 2021 For mig lyder det til at din kædelinie ikke er ok. Det er dog ikke et problem dine forløbige udskiftninger har kunnet fremkalde - med mindre tingene er blevet forkert monteret. Prøv at kigge bagfra cyklen langs den øverste del af kæden - kæden må ikke "slå knæk" i det område hvor den går fra fri kæde og til den forlader/tager fat i tænderne på tandhjul/klinge.

  • #4   5. jan 2021 Det var to gode råd: Check at tandhjulene er parallelle og står på linje. Og tag fat i pedal-armene og se om du kan flytte dem sidelæns. Kan du det er der enten slør i kranken eller også (og det er mit bud) er pedalarm/kranksæt ikke skruet ordentligt på. (Hvis det har stået på længe og det er firkanttypen, kan du desværre risikere at firkanten er så ødelagt at pedalarm/krank bliver ved med at vrikke sig løs - og så skal synderen skiftes!)

  • #5   7. jan 2021 Mange tak for alle de super gode svar. Tror pointen med kædelinjen er en god mulighed for hvor mit problem ligger. Når jeg tænker over det tror jeg godt det kan være pedaler med tilhørende tandhjul, der er monteret en smule skævt og måske ødelægger kædelinjen.
    Det vil jeg se om ikke jeg kan løse i weekenden. Skriver en opfølgning efter.

    Vh frederik


Kommentér på:
Problemer med kæde.

Annonce