{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.182 visninger | Oprettet:

Hjælp til bremser {{forumTopicSubject}}

Kære cykelgalleri
Håber der sidder nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe.

Min Avenue cykel skal have nye bremser. Der er pt monteret følgede:

Bagbremse: Shimano, Nexave, BR-IM50-R

Forbremse: Shimano, Nexave, BR-IM.******* (resten er kradset væk)


Mit problem er nu at jeg ingen ide har om hvilke bremser jeg skal købe. Hvordan ved jeg hvilke der vil passe til min cykel? smiley

På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bremser
  • #1   15. mar 2021 En lille anelse må du vel have. Prøv at Google Br-im50-f, ligner det din bremse? Så bestil den! Hvorfor skal den skiftes, det er da sjældent de slides op!? Mvh Jesper

  • Jimmi L
    Jimmi L Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   15. mar 2021 De skal helt sikkert ikke skiftes, kør den ned til din lokale cykelmand og lad ham lave service på dem i stedet for smiley

  • #3   15. mar 2021 Dem jeg har snakket med (cykelhandlere) siger at de generelt bare skifter rullebremserne (=dyrt). De er i reglen nittet sammen og officielt ikke "service egnet"... (HADER den slags!)
    Hvis de hænger (som mine), kan jeg ikke anbefale at købe det dyre Shimano fedt til dem. Det virkede i hvert fald IKKE en dyt her... smiley


  • #4   16. mar 2021 Rullebremser skal smøres - gerne hvert halve år - så virker de mange år. Mine er 12 år og virker stadig upåklageligt.

  • #5   16. mar 2021 Tak for svar alle sammen.
    Grunden til at jeg "tror" de skal skiftes, er fordi jeg cykler ned af en enormt stejl vej til dagligt og jeg skal virkelig klemme hårdt på bremserne før de bremser. Jeg er bange for at de står af, og så kommer jeg slemt til skade. Jeg kan for eksempel ikke bremse og holde helt stille på bakken her: http://www.climbs.dk/dornsvej.php

    Men måske de bare skal renses og smøres?


  • #6   17. mar 2021 Jeg købte en brugt cykel i sommers med rullebremser som bremsede åndsvagt dårligt. Den fik en gang ny bremsefedt og efterfølgende bremsede den upåklageligt. Måske det er forsøget værd?

    Personligt synes jeg rullebremser er fine til stille og rolig almindelig kørsel. Men jeg har alligevel aldrig været helt imponeret over bremseeffekten på dem. Hvis du dagligt kører ned af stejle bakker, er det måske en ide at overveje en cykel med bedre bremser?


  • #7   17. mar 2021 Rullebremser bremser bare ikke godt hvis man er vant til fælg- eller skivebremser. Men de skal kunne stoppe dig på alle normale veje... Går ud fra at de "tager ved" (men for lidt) før håndtaget er i bund - så et eller andet er der galt! smiley Desværre det tydeligvis langt uden for min kompetance!

    PS: @Dan: Jeg er da glad for at høre at det åndsvagt dyre fedt tilsyneladende kan bruges til et eller andet! smiley
    Nu har jeg så ikke de gode erfaringer med rullebremser - men de cykelhandlere, jeg har snakket med, siger de holder fint og længe!?! Og så er det jo principielt dejligt at undgå vedligehold.
    (Jeg skulle ha' skiftet til skiver (i hvert fald foran) den gang jeg kørte langt på arbejde! Det var pænt træls at skifte bremseklodser og af og til fælg...)


Kommentér på:
Hjælp til bremser

Annonce