1.759 visninger
|
Oprettet:
forskelle på MTB carbon rammer {{forumTopicSubject}}
Hej
Vil gerne opgradere min cykel med en carbon stel efter som jeg tjente lidt flere penge her i sommeres (:
Men kan ikke rigtig finde ud af hvilken det skal være
1: On-One Whippet 2500 kr.
2: Vision team xc 3000 kr.
Til On-One`n skulle jeg så købe nyt krankboks, forskifter, sadelpind og spænde bånd så alt i alt lidt over 3000 kr. Til Visionen skulle der kun ny headseat til.
Hvordan er disse rammer sammenlignet fx. med Scott`s scale modeller eller Giant`s osv.
Er der noget ud over vægten?
Håber i kan hjælpe (:
mvh. Mateusz
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Skal ikke gøre mig klog på de to mærker du nævner iforhold til Scott, men Scott laver nogle af markedets bedste carbon rammer.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 33 Svar: 389
Men hvad er det der gør netop Scotts rammer bedre, lang de fleste rammer bliver alligevel produceret i Østen.
Og der er rimelig meget besparelse på denne vision ramme fra 7000 til 3000.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 9
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 22 Svar: 309
Pris og kvalitet hænger altid sammen.....
okt 2011
Så det er bedst at jeg sparer lidt flere penge sammen og køber et bedre ramme (:
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 22 Svar: 309
okt 2011
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
http://www.bikeradar.com/blog/article/first-impressions-on-ones-carbon-456-hardtail-24735/?pageno=2
http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-on-one-carbon-456-xt-pro-42704
Jeg ville ikke være bekymret fordi den ikke koster det samme som en Specialized eller Cannondale særlig ikke når man ved at der kun er en til at betale alle de dyre sponsor aftaler de har og som koster kassen, nemlig brugeren som selv skal købe den.
Lidt snobberi findes over alt men det gør ikke man køre stærkere men man kan selvfølgelig prale lidt med det selv om man ikke kommer i nærheden af at kunne udnytte sådan en ramme 100%, køre man ture der tager tre timer skal man også overveje om man skal bruge en masse kræfter på at tage stød fra underlag eller om man skal ha en ramme som har lidt komfort også, den som køre stærkest i slutningen er den som har brugt sine kræfter fornuftigt.
okt 2011
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Der er mange liredrenge som går meget op i stelvægt og aluskruer men det er kun den roterende masse og friktion som har en betydning.
Med en ramme på 1500gr kan man sagtens lave en cykel som vejer under 10kg og det er uden juletræs udstyr, en relativ let garniture, en ordentlig box og så et godt men let hjulsæt som ikke flexer for meget og så selvfølgelig et sæt lette dæk til det underlag man køre på, hehe og har man en fedt % på over 6 så start med at smide de 2-300gr selv først, den vægt har samme betydning som som vægt på stel, den er stationær.
Hvis du feks køre blandet kørsel skal du overveje om en Wippet er det rigtige for den er lang i overrøret så du ligger mere over cyklen (den er lavet til xc race) men med 456 der kan du lege lidt mere og stadig kunne finjustere lige til dit behov, Wippet påvirkes meget hvis du feks sætter en kort frempind på og vil virke lidt klodset af køre på.
Du kan få en 456Carbon Limited Edt. til samme pris som Wippet rammen, den eneste grund til at Limited udgaven er billigere end de andre 456 skyldes at den ikke er lakeret blank som de andre og har sorte (meget mørkegrå) mærker på.
Det er meget fint at der gives 99år garanti på de fine rammer til + 20000kr men jeg vil garantere at der ikke er en eneste bruger i hele verden som når at leve så længe og hvor mange har deres cykel mere end fem år ikke mange, skader sker også ret hurtigt hvis de sker (inden for første år) og skulle den gå i stykker efter garanti perioden så kan man stadig købe 4-5 nye rammer til samme pris som en af de andre koster og å har man nyeste udgave hver gang
Køber/bygger man cykel for at få en god rating her på CG jammen så køb en ramme med flotte farver, det er alligevel det hovedparten giver kritik efter
Det med at man får hvad man betaler for er ikke altid korrekt, det drejer sig om forståelse for materialer, markedsførings udgifter (reklamer, ryttere og hold) ofte får man slet ikke det man betaler for når man køber dyrt men man får helt sikkert bedre support fra leverandør da du allerede har betalt for den support.
okt 2011
Jeg kommer alligevel ikke til at hoppe på min cykel eller køre aggressivt, så jeg tror at Whippet er mere mig da jeg kører noget singletrack osv.
forskelle på MTB carbon rammer