{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.640 visninger | Oprettet:

Gert A
Gert A
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6

Forgaffel låst/ikke låst? (MTB) {{forumTopicSubject}}

Har samlet en Radon 7.0. Hvordan skal forgaflen lås/ikke lås virke?

1. Hvis jeg står og trykker/pumper ned med min vægt på forgaflen, så er der ikke den store forskel om den er låst elle ej - den fjedrer i begge tilfælde. Når den er låst, så siger den godt nok et lille psst når den er trykket godt ned. Er det normalt - troede "fjedringen" skulle låse og give en "hård" forgaffel, men nu kender jeg jo ikke meget til det. Er den i udu?

2. På højre forgaffel-pen er der en rød gummiring som kan flyttes. Hvad er formålet med den? Den kan også ses på billerne her:
http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58232/zr-team-7-0.html?mfid=52

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forgaffel låst/ikke låst? (MTB)
  • #1   25. aug 2012 den røde gummiering er til at finde ud af hvor meget " tryk " du skal have i din gaffel , der skulle også være en tabel på din forgaffel , følg den så er du ikke helt ved siden af .... når du trykke gaflen ned flyttes ringen nogle cm ned , og på den måde kan du regne ud om der er for meget luft i eller for lidt, hvis den flytter sig for meget , det står med garenti på fabrikentens hjemmeside smiley

og ang dit andet spørgsmål, så kan jeg sige at min egen lige skulle have en ordenligt tryk 16 før at den låste ordenlig - kan ikke huske hvorfor, det viste min mekanikker mig

• #2   25. aug 2012 Den skal ikke låses 100% men der skal være forskel mellem låst og ikke låst.

• #3   25. aug 2012 Har du luft i forgaflen?

• Gert A
    Gert A Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6
    #4   25. aug 2012 Chr: ok. Tak for info. Det kan være jeg skal prøve at give en lidt bank smiley

Anders:
    Det er en med luft, men om der er korrekt lufttryk i ved jeg ikke.
    Det er en Rock Shox SID RL (skulle være en tand over Reba)
    http://www.sram.com/rockshox/products/sid-rl#/path/term-id/102

• #5   26. aug 2012 Har du så også en gaffelpumpe?
    Så har du en Dual-Air gaffel.
    Du skal pumpe begge kamre op så det passer med din vægt. (det står på gaflen)

Når den så er pumpet korrekt, vil du mærke at der er forskel på låst og ikke låst.
    I låst tilstand vil den stadig fjedre en lille smule.( det er helt normalt)

• #6   26. aug 2012 Lufttrykket har ikke indflydelse på om den låser eller ej.
    Da (luft)Fjeder og (olie)dæmper delene sidder i hver sin side af gaflen.

Hvis din gaffel ikke låser kan det være flodgaten der er justeret for langt ud (mener faktisk ikke der er flodgate på din gaffel) ellers mangler der olie i gaflen, altså er det nok tid til et gaffel service.
    Eller hvis du selv kan og har olie så fyld olie på.

Kommentér på:
Forgaffel låst/ikke låst? (MTB)

Annonce