{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.292 visninger | Oprettet:

Alfons Å
Alfons Å
Tilmeldt:
14. okt 2009
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30

Justering af XT bagskifter {{forumTopicSubject}}

Jeg har store problemer med at få min bagskifter til at gå ordentligt.

Indledningsvis kan jeg lige nævne at jeg har sat ny kæde og ny 9-speed bagkrans på. Det er en MTB med klickskifter.

Når jeg eks. juster kablet således at kæden går lige på et tandhjul - så er der ingen mislyde. Ligesnart jeg træder med lidt belastning på - så "snakkes" der.

En anden ting; når jeg vil skifter op bagpå, så kan jeg simpelthen ikke få den til at ramme rigtig. Dvs. for eks. at gå fra 5. gear til 4. gear - må jeg skifte til 3. og så een ned.

Nogle tips og Tricks.

PS. alt er smurt og rent.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af XT bagskifter
  • alex l
    alex l Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #1   13. sep 2012 måske din bagskifter er for lang fra din krans. prøv at stille den så bagskifteren er tættere på din krans. sku gerne være en skrue til det

    B-skrue


    profilbillede
  • #2   13. sep 2012 Er der et mål for hvad afstanden skal være?

  • #3   13. sep 2012 Afstand skal normalt være mellem 5 og 7mm mellem største tandhjul (bag) og øverste pulley hjul.

    Alfons Å

    Har du gjort noget ved kabel og kabelstrømpe til din bagskifter ?

    Ofte så bliver den stup strømpe som sidder mellem stel og bagskifter slidt og kan give for stor friktion, har løst netop det problem du har bare ved at skifte den stup for mange igennem årerne.


  • Alfons Å
    Alfons Å Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 30
    #5   14. sep 2012 Tak til alle for svar. Jeg vil straks kaste mig over det her i weekenden.

Kommentér på:
Justering af XT bagskifter

Annonce