{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.156 visninger | Oprettet:

Tubeless.. skift af dæk {{forumTopicSubject}}

Hej tubeless køre.

Tænker at jeg vil går fra alm. slange og over til tubeless, men jeg ser et problem med dæk skifte.

Som det er nu kigger jeg på vejret aften før et løb og hvis nødvendigt skifter jeg dæk (regnvejr/tørvejr)
til de forhold der nu måtte være.
Med slange tager det ca. 10 min.

Har ikke nogen ide om hvor lang tid det tager med tubeless, men det må være en del mere.

Hvad gør i tubeless køre? Skifter i ikke dæk alt efter regn eller tørvejr?? Eller bruger i bare den tid som det nu tager?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tubeless.. skift af dæk
  • #1   15. okt 2012 jeg synes ikke det tager ret lang tid at skifte dæk i tubeless setup. Jeg har 2 hjulsæt stående med forskellige dæk monteret alt efter forhold på løbsdagen. Men når først man har prøvet at skifte dæk nogle gange, kan det vel gøres på nogenlunde samme tid som med dæk/slange setup.

    Nu har jeg ikke taget tid, men vil tro at jeg kan skifte dæk på et hjulsæt på 10-15min...

    Kører med Stan's fælge, og de er virkelig lette at lave tubeless setup på.


  • #2   16. okt 2012 Hvis du er typen der skifter dæk for løb. Så hold dig til slanger køb evt nogle lette slanger.

    Personligt køre jeg tubeless, jeg har kørt med rocket ron om det være tørt eller vådt. Det show med at skifte op til et løb. Det er minimalt hvad man får ud af det. Med mindre det er komplet mudderbad, men der har man nok allerede skiftede hvis man køre i de forhold smiley


  • #3   16. okt 2012 bruger i tape eller lim

  • #4   16. okt 2012 tape eller lim? Du tænker da vidst på tubular dæk/fælge.

    Bruger Stans no tubes - yellow tape til at dække nippel hullerne på fælgen og så deres flydende latex til at holde dækket tæt. Intet andet.



  • #5   16. okt 2012 skifter selv lidt rundt på dæk efter forhold - Rocket Ron som allround dæk krydret med maxxis aspen på bagdækket når (hvis) der er tørt og lækkert og maxxis beaver når alt andet sejler i mudderet

    Har en stor engangs sprøjte jeg bruger til at suge evt flydende latex op med når jeg har fået "åbnet" lidt af kanttråden inden jeg tager dækket helt af og det tager vel ikke mere en 10 min pr hjul incl den elegante latex dans med hjulet smiley
    (og er ikke mere bøvlet end at mase rundt med en 26" latex slange og et 29" hjulsæt = the next best thing to tubeless)


  • #6   16. okt 2012 Kan fornemme at det måske ikke er så slemt med dækskift.
    Det virker bare lidt bøvlet når man kun har skiftet dæk med slange i 20 år smiley

    Jeg må bare komme ind i kampen med det flydende latex.
    Smart idé med en engangs sprøjte... tak for det tip.


  • #7   17. okt 2012 Når du skal have nye dæk på første gang vil det sikkert drille dig helt vildt, specielt hvis du ikke er den lykkelige indehaver af en kompressor, men som med alt bliver det lettere med tiden!
    Nye dæk vil altid drille lidt mere end dæk hvor kanttråden er "kørt til" - til tider kan det være en fordel at montere et nyt dæk op med slange for at få tråden til at sætte sig inden man prøver med tubeless ( var ihvertfald tilfældet med mine gamle bontrager TLR fælge, mine nye Pacenti TL28 fælge virker mere medgørlige)


  • #8   17. okt 2012 Jeg køre med schwalbe og dem kan jeg få på bare med en fodpumpe uden de store anstrengelser. Det er dog vigtigt at fjerne ventil keglen først fra ventilen så der kan komme mere luft ind.

    Så popper de nemt på.


  • #9   17. okt 2012 Købte et sæt ekstra fælge smiley

Kommentér på:
Tubeless.. skift af dæk

Annonce