{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Mekaniker {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet frem til den erkendelse at jeg ikke har styr på at lave cykel. Jeg kan skift Cassette, kæde, dæk rengøre den, sætte den op til tubeless. Men indstilling af gear, bleede bremser skifte klodser m.m. Der halter det. Jeg har brugt 3-5 mekanikere de sidste 4 år og det har ikke været specielt opløftende. Derfor har jeg selv prøvet, men tiden og tålmodigheden er ikke til det og specielt ikke efter jeg er blevet far.

Så mit spørgsmål går på, om der et sted i midtjylland /Østjylland sidder en ferm cykel entusiast der vil tjene nogen penge med regelmæssig mellemrum?

Jeg savner lyden af min cykel i top trimmet stand!

PM er velkomne hvis det passer bedst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker
  • #1   26. jan 2014 Gi et kald
    31723141
    Vejle


  • #2   26. jan 2014 Hvis der bor en i Kbh, der vil lære mig lidt om vedligeholde af cykler, giv en besked:)

  • #4   26. jan 2014 Ville gerne kunne skille min cykel fuldstændig ad og samle den igen?

  • #5   26. jan 2014 er selv uddannet mekaniker (bil) og et rigtig godt råd er, at man skal købe noget godt mærke værktøj og hvis reppen kræver speciel værktøj, så anskaffer man sig det.
    for med det rigtig værktøj er det altså ikke raket videnskab at skrue cykel smiley
    det nok kun hjulopbyg der er det smiley O_o smiley


  • #6   26. jan 2014 Jes : ja, det er nemt hvis man ved hvad man laver. Jeg har for 2-3 år siden selv indstillet mine gear med succes. Nu har jeg ikke pillet med det og kan ikke huske det. Samtidig med det så er stort bygge projekt og rollen som far kommet til. Måske om noget tid får jeg tiden, men ligenu skal den bare rulle når jeg får tid til at cykle. Det er lidt ligesom en motorsav, hvis du ved hvordan den skal files gør det med jævne mellemrum så er det nemt, gør du det engang om året, så er det det sværeste i verden smiley

  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #7   26. jan 2014 Har du kigget videoer på youtube? Der lærte jeg at stille gear og bleede bremser. Har man bare lidt begreb om hvad man laver er det ok nemt. Der findes virkelig mange udførlige guides på nettet.

  • #8   26. jan 2014 Ja, det har jeg. Gjorde det senest i fredags. Skulle selv bleede forbremsen. Og er sikker på Det havde lykkedes hvis ikke det havde været for det bleeding sæt jeg havde købt på nettet. Der gik det hele efter planen indtil jeg skulle suge luften ud forneden. Sprøjten ville ikke slutte tæt fordi at gummiringen på Sprøjten var for stor til hullet hvor Sprøjtens gevind skulle ind. Så den dryppede og sugende luft ind. Prøvede 3 gange og så fik jeg bare nok.....Ved ikke om mine bremser har et specielt møtrik system på kaliberen eller hvad.

  • #9   26. jan 2014 Kan se du kører med Formula R1 bremser. Huskede du at tage den meget lille gummi O-ring ud af kaliberen bleed port....? Glemmer man det, kværner man den og du vil trække luft ind i stedet.
    Jeg taler af erfaring og har lige bestilt et sæt nye O-ringer smiley

    Har selv forsøgt 5-6 gange at bleede mine RX bremser og det er ikke just nemt, til trods for jeg har bleeded min MC mange gange. Det lykkedes dog og du skal følge denne i stedet for de andre, efter min mening:
    Og det er super vigtigt af følge step 8-10.

    http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--How-to-Bleed-Formula-RX-Disc-Brakes.html


  • #10   26. jan 2014 Jeg bruger selv cykler & fritid Ikast, han har altid tid til en go snak og er ærlig om tingene og så er de ting jeg har fået lavet der iorden hvergang.

  • #11   26. jan 2014 Uffe Holm : super side og super guide. Men mine bremser er ikke magen til. Der sidder Torx skruen i selve indgangen til kaliberen hvor slangen kommer ned. Da jeg prøvede var der ikke nogen ring på samme side som indgangs hullet. Den gummi ring der var på hver sprøjte var simpelthen for stor til at komme ind og den sluttede ikke tæt.

    Per c : køber du både dele og service ved dem? Eller kun service og så selv har delene med....?


  • #12   26. jan 2014 Det er lidt forskelligt, små ting som jeg selv laver bestiller jeg nogle gange på nettet og nogle gange hos ham, men de ting jeg får lavet ved ham køber jeg hans reservedele, han er god til at give gode rabatter.
    Jeg har min cykel nede ved ham nu, for at få lavet service på min forgaffel, så den glæder jeg til at hente igen smiley


Kommentér på:
Mekaniker

Annonce