{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Jimmi L
Jimmi L
Tilmeldt:
4. aug 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9

XTR gear problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt problemer med min MTB, der sidder XTR 9 speed gruppe på den . Hvis jeg justerer den ind så den kører perfekt i de 6 nederste klinger hopper den i de 3 øverste ? Kasetten er i god stand så det er ikke tandhjulene der er problemet, jeg tænker lidt at det må være skiftegrebet da det er den der bestemmer hvor meget der er imellem de forskellige klinger.

Da det jo er en dyr gruppe køber jeg ikke bare bagskifter og skiftegreb hjem og prøver mig frem, så jeg håber lidt på i måske kan fortælle mig hvad i tror det er ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XTR gear problemer
  • #1   26. dec 2012 Prøv at tage kablet af til bagskifteren og få justeret høj og lav skruerne så de står 100% korrekt. Ved samme lejlighed prøv at tjekke om dit geardrop står helt i lod når du kigger bag fra. Så på med kablet igen og få det justeret så det kun lige akkurat skifter når du trykker et klik på triggeren. Så burde det virke, ellers er der en defekt.

  • #2   26. dec 2012 tjek og så om dit geardrop er spændt, jeg havde lidt problemer med gearene i sidste uge, og det var mit geardrop der sad lidt løst.

  • #3   26. dec 2012 Det lyder som et skævt geardrop, så hvis det er skævt, så skift det smiley

  • Jimmi L
    Jimmi L Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9
    #4   26. dec 2012 Det ser faktisk ud som geardroppet er lidt skævt, ikke meget men lidt. så går jagten efter et nyt geardrop til min No saint Maxari R, er der nogen der ved om der er en dansk forhandler af denne ramme ? cyklen er købt brugt så jeg aner ikke hvor den er fra ? kan se Tyske CicliB har den smiley

  • Jimmi L
    Jimmi L Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 9
    #6   26. dec 2012 Har du et link til sådan en opretter Simon ?

Kommentér på:
XTR gear problemer

Annonce