{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.358 visninger | Oprettet:

Fed mand, og Racer cykel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har næsten besluttet mig for alligevel, at købe mig en racer.
Jeg fik et rigtig godt tilbud på en Trek 5000 i str. 54 men jeg er 182. og må formode den er lidt for lille.
Jeg vejer p.t. 135.
Jeg blev anbefalet ikke at købe den cykel, men derimod en Trek 2.1 med andre hjul.
Det kommer op i en pris, hvor jeg ikke kan/vil være med. selv om de blev mig tilbudt til en super skarp pris.


NU er mit spørgsmål. HVAD kan holde til mig, og hvad kan ikke?

Nedenstående er tekst, fra den person, der har været så vendelig, at tilbyde sin hjælp!
------
Trek 5000 er en Racer i Carbon og med stærke aluhjul. Bremser/skiftegreb er af typen flight-deck, du skifter gear oppe på styret og bremser samme sted. Cyklen har kørt max 500 km
setup:
Shimano Ultegra bagskifter og cass 10 speed, Shimano kranksæt 105, bontrager, hjul,styr,frempind, sadelpind og sadel, - står som ny og kan godt financeres.
------

ovenstående tekst er fra sælger, som dog ikke føler sig sikker på at hjulene kan holde til mig!

Jeg ved godt, der findes folk der har købt en bilkaracer til 3000 vejet 140 og været glad, og nogen har købt en cykel til 20.000 vejet 90 og smadret den. SÅ der findes ikke en facit liste!


Om mig. 135kg. ny motionist (siden september). bruger en citybike nu Cube cls ltd pro
skal køre længere løb til sommer. bla. Sjælsø rundt!

Jeg er ude effter noget der er billigt (her fik jeg muligheden for rentefri financiering, hvilket hævede min formåen), noget der kører godt. noget der er med til at give mig et "push" i forhold til min nuværende cykel smiley

SÅ indput modtages.
Jeg har anonymiseret personen p.t. da jeg ikke ved om han vil frem med navn her, OG for at sikre mig, at ingen kontakter ham, for at se om de kan købe den cykel, jeg stadig overvejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fed mand, og Racer cykel?
  • #1   15. jan 2013 Jeg er 180 og jeg kører 54cm på racer, jeg ligger på vippen til 55, men kommer jo an på skridt længden osse.
    Men ta en snak med din lokale cykelhandler da det ofte er der de gode råd er, hva hjul angår, ved at team rynkeby har haft et par "tunge" ryttere med de fik lavet nogle stærkere hjul, og ja mange cykelhandlere tilbyder rentefri finansiering og tror det koster et par hundrede i oprettelse maks.


  • #4   15. jan 2013 Er godt nok også ret sikker på at en str. 54 bliver for lille til en på 182cm.
    Jeg er kun 175cm. og jeg kører på en str. 55, men som allerede nævnt af Christian N, så kommer det jo an på din skridtlængde.


  • #5   15. jan 2013 Cato.

    Carbon bøjer ikke.. Det knækker..

    Jeg ville finde en fornuftig citybike, og så vente med køb af racer når vægten er kommet under 100,.. "Fordelen" ved en "tung" citybike, er at du skal bruge flere kræfter på fremdriften.. Lig. Flere kalorier..

    Min kæreste kørte tøse runden (114km) på min citybike, så man kan godt køre langt på sådan en.. Hvis lysten er der..


  • #6   15. jan 2013 Jeg er ikke din far cato.. Så tidligt var jeg heller ikke igang ;0)

    Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde, er fordi du selv skrev at du ikke var sikker.. Men det skal vi jo ikke bruge tid på at diskutere..

    Bare spørgeren får fornuftige svar på sit spørgsmål.

    Vh
    René


  • #7   15. jan 2013 Til info har spinegy's hjul ingen vægtbegrænsning mig bekendt smiley

  • #8   15. jan 2013 Køb amerikansk de holder til en høj vægt!

  • #9   15. jan 2013 Så er jeg tilbage, tak for de mange indlæg.
    Simon, Americansk, nogle forslag?

    Jeg har ikke planer, om at smide mere efter det, jeg kører for motionen, og fordi jeg kan li udfordringen. jeg ønsker ikke at bruge en formue på det. smiley (nu!!!)

    Rene, jeg giver dig ret i det med citybiken, var også min plan. MEN nu er jeg i tvivl smiley

    Jeg ved ikke nærmere, om hjulene, må spørge.
    Min skridtlængde: 83 cm. (hvis det er målt flad fod fra gulv, til skridt?

    Tak for hjælpen smiley


  • #10   15. jan 2013 Ja, fandt lige en tråd omkring størelse, der siger str.56 også!
    http://www.feltet.dk/forum/read.php?21,300007,300043


  • #11   16. jan 2013 Med hensyn til budget.
    Jeg ville ikke bruge penge seriøst til at starte med. smiley
    Men nu må jeg sige at jeg kigger på at bruge op til 4000 brugt, Helst mindre.
    Ved cykelhandler, med rentefri afbetaling, måske det dobbelte.

    Jeg har ikke travlt, den skal ikke ud i dette salt.


  • #12   16. jan 2013 fx. trek min onkel er en stor man på 192 og vejer 90g, han siger han vil have amerikansk, pga de kan holde til højere vægt en de italienske smiley
    http://www.cykelogi.dk/racercykler


  • #13   16. jan 2013 Han siger bare hvis en cykel knækker det over i USA, så bliver de sagsøget og derfor skal deres cyklerne kunne holde til de store mennesker. smiley

  • #14   16. jan 2013 Syntes det virker helt ude i hampen og købe en carbon cykel når du vejer 130 kg. Vil klart tilslutte mig at du kan købe en aluracer smide 30 kg og så begynde at kigge på carbon cykle derefter..måske.. til den tid ved du måske også mere præcist hvad du vil med cyklingen (hvor seriøst det er blevet)

    Må ærligt indrømme at jeg ikke kan lade være med at grine når man ser nogle af de der bamser komme trillende bagerst i flokken på deres highend (30.000 kr ++) racerged med højprofil carbon hjul når de ikke engang kan få knæene ind under maven.. Ved godt at selve geil og show effekten har det at sige meeeen når din pengepung nu ikke er til det så køb du bare en fin aluracer smiley

    Go vind!


  • #15   19. jan 2013 CK jeg er meget enig, men fik den lige tilbudt på det tidspunkt, til 7000... kiggede slet ikke efter Carbon smiley

    DAMN man bruger pludselig MEGET tid på at kigge på mærker/modeller/udstyr/tilbud dba.dk G&G markedet her osv.

    JA jeg kommer til at være sidst i feltet smiley


  • #17   20. jan 2013 ARRRGH... har nu brugt mange timer, på at lede efter information om stelstyrke, og hjulstyrke.

    Jeg har fundet ud af et hjul som DT Swiss RR1850 er godkendt, omkring 120 kg.

    Findes der et sted, informationer, om færdige hjul, og deres vægtbegrændsninger?
    Jeg har googlet MANGE timer, så lidt hjælp, ville være ok.
    Jeg kan se hjulet sider på en Focus Variado 1.0 fra fabrikken, og kan læse mange steder, at folk anbefaler dem, til tunge ryttere!!

    MEN det er jo ikke sandheden, bare fordi, det er skrevet på Internettet vel? smiley
    nogle gange er det!?
    SÅ mere hjælp er velkomment! smiley


  • #18   23. jan 2013 Ok, nu har jeg taget et beslutning, om at købe en ny cykel, og helst på rentefri afbetaling. (vi snakker 6000 +/-)
    JA jeg vil have så billigt som muligt, men vigtigere, det skal kunne holde til mig.

    Nyt / brugt, efter prisen. MEN jeg er i tvivl om hvad der passer.
    Jeg har kigget en del på Cykelcross modeller på det sidste, da de er stærkere end almindelige racere. men også tungere. Faldt over et godt tilbud på en brugt Guerciotti Antares Cross Xenon meget lidt brugt. og med det tilbehør jeg skal bruge, for i alt 7000 på racerdæk, shimano click pedaler, flaskeholder osv.

    Det andet jeg tænker på er noget Focus Mares:
    (link fjernet)

    Jeg ved INTET om disse cykler, eller alternativer til dem. jeg kan se den første, alt efter hjemmeside, er godkendt fra 120 til 135. Og det er til Cross kørsel, ergo, kan den sagtens holde til mig, som landevejs cykel.

    MEN i kender en masse til cykler. jeg er rimelig kold over udseende, jeg skal cykle på den smiley

    PLEASE kom med jeres meninger om dem, evt. sammenligninger/erfaringer OG gerne bud på andre i prisklassen, der kan tåle en på 130 kg +/- (regner med at ramme 130. inden sæsonen kommer i gang lol)

    TAK til alle for hjælpen indtil videre.


  • #20   28. jan 2013 Tillykke med din nye racer. Den skal du nok blive glad for.

Kommentér på:
Fed mand, og Racer cykel?

Annonce