{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.451 visninger | Oprettet:

Christopher N
Christopher N
Tilmeldt:
25. jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 40

krankboks sidder fast... {{forumTopicSubject}}

Hey CG

- Jeg har en gammel ramme hvor jeg gerne vil have krankboksen af, men den sidder utrolig godt fast.. jeg har indtil videre prøvet at sprøjte godt med wd40 ind, over 2 nætter. Jeg har drejet mod uret i venstre side af cyklen (non drive side). Den rykker sig slet ikke.

- Jeg tænker at jeg skal op og have mig en varme pistol så jeg kan varme op på stellet.?

hvis der er nogle der har et fif til hvad jeg kan gøre, eller lige hurtigt kan fortælle mig hvordan jeg varmer stellet rigtig op ville jeg blive utroligt glad smiley

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krankboks sidder fast...
  • #1   25. jan 2013 hvilken krankboks er det ?

  • #2   25. jan 2013 den ser sådan her ud .

    det her er et billede fra google så ved ikke om det er den samme krankboks, men ligner den meget-.


    profilbillede
  • #3   25. jan 2013 Varm den godt op og brug en slagværktøj

  • #4   25. jan 2013 Jeg har haft samme problem, en tur ned til den lokale mekaniker løste det.
    Han har garanteret en slagnøgle, hvilket kan gøre underværker, men husk at informere ham om at der er links gevind i den ene side, så gevindet ikke ødelægges.
    Som du selv er inde på, kan det være en fordel at varme stellet og evt. køle selve boksen med is,
    Sidste udvej jeg har prøvet, er at bore huller i boksen hele vejen rundt, så du til sidst kan få den ud, derefter saves der meget forsigtigt i gevindstykkerne der sidder fast, så du uden at ødelægge gevindet, kan få resterne ud.
    Det er så den hårde vej til målet, hvilket jo ikke er første valg.


  • #5   25. jan 2013 Slået på stregen, Smee var hurtigere med slagværktøjet. smiley


  • #6   25. jan 2013 smiley


  • #7   25. jan 2013 der sidder ofte en plastik skål i venstre side som ofte revner(hos Shimano), en dremel/minisliber kan skære den i stykker.
    en boks koster 80-150kr. i thansen/CRC


  • #8   25. jan 2013 Okay vil prøve med varme, fordi har prøvet med en ordenlig slagnøgle, og den rykker sig ikke..

    - jamen hvis jeg skærer det yderste stykke af hvordan får jeg så resten af "lejeskålen" ud som sidder i gevindet ?


  • #9   25. jan 2013 Hvis det ikke kan klares med varme/kulde og slagnøgle, kender jeg kun the hard way.
    Bore huller i højre side, så selve boksen kan slåes ud, og derefter skal nedstrygerklingen afmonteres nedstrygeren, føres gennem boksen og genmonteres på nedstrygeren.
    Derefter saves der let, til du er nede ved spidserne af gevindet ( helst to steder ) så er dette stykke løst, og resten burde være nemt at fjerne nu.
    Håber at forklaringen er forståelig, ellers er du velkommen til at sende en pb.
    Måske er der nogen der har en bedre løsning.


  • #10   25. jan 2013 den venstre skål er kun for at holde mod, holde boksen i spænd. har du prøvet at tage højre skål af ?

  • #11   25. jan 2013 ifølge instruksioner fra forskellige steder på nettet, kan jeg bare se man skal tage venstre af først.
    - har dog prøvet, med uret som der også står. og der sker heller ikke så meget...


  • #12   25. jan 2013 på højre side..

  • #13   25. jan 2013 Thomas H - Det lyder meget voldsomt, jeg tror jeg vil prøve med noget varme og bare prøve at banke lidt med en hammer rundt om måske.. men hvis jeg ikke finder ikke en løsning er jeg glad for at jeg kan skrive en pb til dig om det, men håber jeg ikke skal til igang med alt det smiley

Kommentér på:
krankboks sidder fast...

Annonce