{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Udvendige gear til single speed {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er lidt ny i termerne. Så bær lige over hvis formuleringerne rammer lidt ved siden af.

Jeg har en Viva herre cykel med 7 udvendige gear.
De er trætte. Så planen er at gøre cyklen så vedligeholdelsesfri så muligt. Jeg bruger aldrig gearene alligevel.

Så en single speed med friløb, ville passe fint til mit behov.

Jeg tænkte på at købe et sæt hjul (for og bag), hvor der allerede er tandhjul osv på baghjulet. Hvis den løsningen findes. Jeg har ingen kædespænder, så den må en cykelmekaniker hjælpe med.

Men så tænkte jeg i samme omgang, om jeg kunne gøre noget lignende med bremserne.
Så få rullebremser både for og bag. Med mindre jeg ender med fodbremse.
Men skal man have specielle hjul til rullebremser?

Jeg mener hjulene er 28” 700x25c som de er nu.

Hvad skal jeg kigge efter?

Er det overhovedet muligt?
Jeg havde overvejet at lade en cykelmekaniker gøre det hele. Men jeg bilder mig selv ind, jeg må kunne gøre det meste selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udvendige gear til single speed
  • #1   8. okt 2022 Det er egentlig simpelt nok... Hvis du overvejer at lade en cykelmekaniker lave det hele, så sælg istedet cyklen og køb en singlespeeder.

    Projektet bliver for dyrt så snart du får en mekaniker indover.


  • #2   31. okt 2022 Tror de fleste rullebremser* (i hvert fald dem jeg har haft fat i) kræver beslag på stellet, hvis man ikke skal lave noget fusk... Men bagnav med fodbremse kan du sagtens sætte på! smiley
    Og jeg er iøvrigt enig med Dan ift. mekanikeren! smiley

    *) Jeg kan ikke li' dem - synes ikke de bremser ordentligt! Jeg kan bedst lide skiver - men kører pt. vintercykel med fodbremse (minimalt vedligehold) og fælgbremse foran (så man også kan stoppe hurtigt! ;o)


Kommentér på:
Udvendige gear til single speed

Annonce