{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.187 visninger | Oprettet:

Knækket skrue i bremsekaliber gevind {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lavet noget rigtig lort... Var ude at gøre MTB'en klar til en tur i morgen..Havde løsenet bremsekaliberen, men da jeg skruede den fast igen, knækkede skruen.. Det er selvfølgelig den yderste halve cm der er knækket.. Der er ikke rigtig plads for en ny skrue at få fat, og jeg kan på ingen måde se hvordan jeg skal få den gamle skrue ud?
Jeg har garanti på min gaffel, men det hjælper mig ikke i det her tilfælde, vel?
Skal jeg på jagt efter en ny gaffel, eller kan jeg rede min elskede cykel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knækket skrue i bremsekaliber gevind
  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 26
    #1   15. feb 2013 hvis du fjerner hele caliberen, er der så ikke så meget gevind der stikker ud, at du kan få fat med en vandpumpetang, hvid ikke så er der kun en vej, så skal der bores et hul midt i bolten (kræver gode bor) der efter skal der skrues en "ornepiller" i til at demontere stumpen ( en ornepiller er et sæt man kan købe, specielt til at tage bolte ud med, koster måske 150 kr. en spids ting man skruer venstre om ind i hullet mvh.

• Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 26
    #2   15. feb 2013 http://www.harald-nyborg.dk/p9213/skrueudtraekkersaet-5-dele
    Her kan du se hvordan det ser ud, men det kræver nye bor, og du starter med ca 2 mm derefter lidt større, pas på du ikke kommer ud i gevindet i gaflen, og du skal være meget forsigtig når du prøver at løsne bolten, så din "ornepiller" ikke knækker, du bruger bare en lille svensknøgle på tappen "ornepiller"

• #3   15. feb 2013 Enig med Finn H, en " ornepiller " bliver nok nødvendig, det kræver så at du kan bore rimeligt lige, ind i resterne af den gamle bolt.
    Et lokalt autoværksted har nok værktøjet, og ellers kan du sende en pb, da jeg kan se at vi bor ca. 12 km fra hinanden, og jeg mener at jeg har en ornepiller liggende i den størrelse.

• #4   15. feb 2013 Pyh, var bekymret for at det var en helt ny gaffel.. Men det går nok, smider den bare lige ned til den lokale. Så ødelægger jeg ikke mere end højest nødvendigt smiley

Tak for hjælpen!

• #5   15. feb 2013 Ornepiller .... hahaha har jeg sku aldrig hørt før ...
    er nok et jysk udtryk for en ornepik smiley

• #6   15. feb 2013 Man kan også bore et hul og så slå en Torx bits i, noget billigere end at købe et sæt ornepiller.

Kommentér på:
Knækket skrue i bremsekaliber gevind

Annonce