{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
30. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Dæk/slange {{forumTopicSubject}}

Kære CykelGalleri,

Jeg skriver til jer i håbet om at der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig.

Jeg har en kampvægt på 125 kg. og en jernhest som jeg gerne vil have liv i igen. Cyklen (model magen til den på billedet) lod jeg stå i garagen for nogle år siden, fordi jeg dengang var større og når jeg så cyklede, gik luften af slangerne stille og roligt. Nu vil jeg så gerne have gang i den igen, og skal have skiftet slangerne/dækkene, så de kan holde til min vægt. Men lige meget hvor jeg har søgt efter slanger der kan holde til den tunge vægtklasse, er jeg ikke blevet klogere.

Kan man få slanger der kan holde til min vægt, eller skal man ud og skifte hele dækket?

Jeg ville være meget taknemmelig for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk/slange
  • #1   30. apr 2013 Well. det er ikke slangernes der nødvendigvis er dårlige.
    MEN tror du er i samme problem som mig (135 kg.)
    ALLE småsten man kører over med så høj vægt, skal desværre lige ind og prikke, hvis man kører med dæk, der ikke er ret tykke.

    Jeg gik over til Schwalbe Marathon plus, og har ikke tabt luft/punkteret siden på den cykel (havde før det, 8 punkteringer på 6 ture smiley


    SÅ købte jeg racer, for bedre træning. MEN igen punkterede jeg 0-3 gange på en tur. efter 1,5 uge opgav jeg, og købte Schwalbe Durano plus

    Begge dæk, er noget nær punkterfri, med et indlæg i dækket, det holder sten lang fra dækket.

    Slangen har ikke vildt meget at skulle have sagt, pånær silikone slanger, de taber luft smiley


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   1. maj 2013 Jeg tror jeg prøver lykken med et par Schwalbe Marathon plus og to nye slanger, og håber så på det bedste. Jeg siger tusind tak for hjælpen smiley

  • #3   1. maj 2013 Selv tak. 1/2 år uden pumpning/lapning på dem, indtil videre. smiley

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   1. maj 2013 Så må der være håb forude smiley

  • #5   2. maj 2013 yep.. var ude på 30 km i dag, med kammersjukken. 2 gange kørte vi ved uheld igennem glas. begge gange punkterede han. ikke mig smiley


  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   28. maj 2013 Jeg har nu fået skiftet dæk og slange, og det virker. Har tilbagelagt de første 100 km uden at miste luft.

    Mange, mange tak for hjælpen! smiley


  • #7   29. maj 2013 Super...


Kommentér på:
Dæk/slange

Annonce