{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.414 visninger | Oprettet:

Skæv fælg eller dæk? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Når jeg cykler kan jeg se at dækket/hjulet kører lidt fra side til side, altså det virker ikke som om det er helt centreret. Men det sidder rigtig i "armene", kan jeg finde ud af om det er fælgen der er skæv eller om det bare er dækket? Bremseskiven går ikke på klodserne hvis det betyder noget.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeppe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæv fælg eller dæk?
  • #1   6. maj 2013 Prøv at læg din finger på stellet ved hjulet og stræk den så du rører siden af fælgen. Kør så hjulet stille rundt, og hvis du kan mærke at din finger bevæger sig frem og tilbage på stellet for at følge med fælgen er den skæv. Ellers er det bare dækket.

  • #2   6. maj 2013 Okay, det prøver jeg. Tak for hjælpen

  • #3   6. maj 2013 Det ser ud til det er fælgen der har fået et lille bøj, men kan det rettes op?

  • #4   6. maj 2013 Så længe det kun er bøjet en lille smule plejer man godt at kunne rette det op ved at rette på egerne eller give fælgen nogle små slag med en træklods imellem. Jeg har i hvert fald ordnet min fælg sådan et par gange. Hvis du er i tvivl kan du jo altid smutte forbi den lokale cykelsmed. smiley

  • #5   6. maj 2013 Tror den skal til cykelsmeden, det har jeg ikke forstand på. Men det er meget lidt 2-4 mm vil jeg tro.

  • #6   7. maj 2013 pil dækket af og sæt fælgen på, og drej den så kan du se om den slår. slår den ik er det dækket slår den er det fælgen

Kommentér på:
Skæv fælg eller dæk?

Annonce