3.117 visninger
|
Oprettet:
Skiftegreb {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en ældre, men stadig super god racercykel med komplet Shimano Dura Ace. Men mit højre skiftegreb, der er et 9-speed skiftegreb er ikke så godt længere, så jeg er på jagt efter et "nyt". Der er dog ikke mange til salg af denne type, så jeg er nysgerrig på, om et 10-speed skiftegreb kan bruges i stedet for. Er der nogle af jer der ved det?
Vh. Morten
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 40
- Vil ikke sige med 100 % du ikke kan, men tror ikke du kan gå fra 9 til 10 speed, fordi så tror jeg du vil have et overskydende gear som du ikke kan bruge og bare er der.. TROR JEG.
maj 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 4
jan 2013
Nu har jeg nemlig ikke rodet med racer cykler, men på nogle hydrauliske mtb bremser kan man skifte nogle af de ting ud, der holder det sammen. Hvis du kan følge mig her
hvis ikke man kan det, skal du nok ud og kigge efter ny, evt. brugt? (lav en købs annonce)
jan 2013
jan 2013
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Tænk på, at en 9 speed kassette og en 10 speed kassette næsten er lige brede og passer faktisk på en 9 speed body med en tynd skive under 10 speed.
Når du så tænker at der faktisk er 1 gear mere, så kan du hurtigt regne ud at 10 ikke kan køre på 9 og omvendt.
Det er et kendt symptom på gamle DA 7700 serie at højregrebet bliver så slidt at det ikke skifter ordentligt længere.
Jeg var heldig at finde et sæt spritnye hos CRC for et par år siden til 1500,- frit leveret.
Men de er væk fra hylden nu.
Måske på Ebay kan du være heldig at finde et nyt.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
(link fjernet)
Det vil fungere lige som dit gamle DA 7700 sæt.
Nok hvad du kan gøre lige pt., ellers skal du finde et DA7800 STI, baggear og kæde + kassette brugt herinde.
Dem findes der en del af stadig.
maj 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 4
Med de tilbagemeldninger, så tror jeg at jeg vil kigge efter DA7800 STI, baggear og kæde + kassette!
TAK for hjælpen!
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 41
Skiftegreb