1.854 visninger
|
Oprettet:
Skiftegreb {{forumTopicSubject}}
Hejsa....
Jeg er ny i race cykelen verden, og har en ældre ragazzi cykel med shimano sis gear skifter bag på, men mine gear skifer sidde midt på styret, og dem vil jeg gerne have flytter ned i et skiftegreb. Den har 14 gear 2 X 7, er der nogle der kan give mig et bud på hvad jeg skal købe ? uden det blive at for dyrt.
Med venlig hilsen
Claus Vestergaard
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 492
Måske kan du finde brugte greb, men de gamle shimano 7 speed skiftegreb var ikke specielt holdbare, så mange af de brugte greb du kan købe har ikke lang levetid tilbage.
Du kan købe nye 8 speed skiftegreb for ca kr 800, men der er ikke plads til en 8 speed cassette på dit hjul.
Medmindre du skiller cassetten ad, piller et tandhjul ud og kører 7 speed på et 8 speed system.
For at gøre det hele kort, glem det, de investeringer der skal til overstiger værdien af din cykel.
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Svar: 86
Mit råd - lev med cyklen som den er, og finder du så ud af at det der cykleri er noget for dig, så invester i en anden cykel - lige p.t kan man finde en fin racer på tilbud til 7-8000,- , da der er 2015 modeller på vej i butikkerne....
okt 2013
Derfor er du nødt til at skifte både skiftegreb, kabler, cassette, kæde og styrbånd.
En 8 speed cassette er bredere end en 7 speed cassette, derfor er der sandsynligvis ikke plads til en 8 speed cassette på dine gamle hjul.
Det kan dog løses ved at du skiller cassetten ad og nøjes med at montere 7 af de 8 tandhjul.
dec 2009
Man monterer 8 sp greb, og justerer så bruger man ikke det sidste klik, da det blever begrænset af stopskruen på bagskifteren.
Det står ikke til diskussion, da jeg personligt har gjort det 5-10 gange!
Det er korrekt, at en 8sp kassette er bredere og derfor ikke kan monteres på et 7sp friløb.
Mvh Kasper
okt 2013
Afstanden mellem tandhjulene på en 6-7 og 8 speed cassette er IKKE den sammme
dec 2009
Jeg arbejder i cykelforretning og værksted til dagligt, og har gjort det de sidste 6 år - det er et stykke arbejde vi har lavet adskillige gange siden 7 sp udgik - både på race og City/mtb.
Også lidt mærkeligt at der i linket længere oppe står at 8sp greb kan bruges til 7sp, hvis det ikke passer....
Er det noget du nogensinde har prøvet Jørn, eller har du bare bestemt dig for at det ikke passer sammen?
Held og lykke med projektet
Mvh kasper
okt 2013
På en 7 speed 5,0 mm og på en 8 speed 4.8 mm
http://sheldonbrown.com/cribsheet-spacing.shtml
Jeg har ikke yderligere kommentarer til emnet
Skiftegreb