{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

Tubeless til tung rytter? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Har læst en del om tubeless efterhånden, og jeg har nu fået mod på at skifte over. Jeg har dog læst nogle steder at det ikke anbefales til tunge ryttere (+90kg).

Er der nogle der har erfaring i tubeless som er oppe i 110kg ligesom mig? Tænker på TLR med f.eks. Rocket Ron EVO 2,25 med Stans NoTubes kit til XC kørsel... Altså ikke UST smiley

Fåes det billigere et andet sted end hos CRC i øvrigt?

På forhånd tak!
Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tubeless til tung rytter?
  • #1   16. jul 2013 Det er muligt at du lettere vil opleve at dækket føles ustabilt, end en lettere rytter. med ustabilt, mener jeg at det vil føles som om det sejler lidt mere. Du skal selvfølgelig have et højere tryk end en lettere rytter, jeg vejer 77kg og køre 1,3-1,5bar til 29". Køre du aggresivt XC, stærkt i sving og teknisk dygtig, så mener jeg at risikoen for at du krænger dækket af fælge kanten i et sving er lidt større. Det er dog kun sket for mig en gang.

• #3   16. jul 2013 http://www.on-one.co.uk/i/q/TYSCRRONEVO/schwalbe_rocket_ron_evo_folding_tyre

Er det 26" eller ??

Køre 26" på Rocket ron EVO pacestar OSV. med 1,8 til 2.0 bar tubeless med snaks og vejer lige under 100kg.

• #4   16. jul 2013 +90kg er absolut ingen forhindring for dig. Så længe du tænker over dit dæk valg.

jeg vil mene et par rocket ron 2.25 vil være perfekte for dig.

Hvis du køre med for lavt dæk tryk vil du selvfølglig altid have fornemmelsen af du køre dækket af fælgen. Men det får man også med alm dæk/slange setup.

• #5   16. jul 2013 Ja det er 26" HT... smiley
    Med std. MTB fælg (Alex Rims ZX24)

Mere om det kan holde uden at dækket krænger af og at man ikke føler det hele sejler (ligesom ved FOR lavt tryk) smiley

Jeg ligger på et dæktryk omkring 2,1 og 2,0 nu med slanger.

• #6   16. jul 2013 Perfekt. Bare husk at bruge hele stans kittet.

Yellow tape til ege hullerne og rimstrip som sørge for at dækket sidder korrekt til i fælg kanten.
    http://www.notubes.com/Stans-Tubeless-Kits-C12.aspx

• #7   16. jul 2013 Jeg har vejet 125, og nu 106 . du kan selvfølgelig ikke køre med 1.5 bar - men ellers er der ingen problemer med tubeless

• #8   16. jul 2013 Lidt erfaring fra mig af:
    Vejede sidste år 85-87kg. og kører XC.
    Kørte på smalle fælge, kan ikke huske, men mener de var 17mm. indvendigt - dette har jo også en ret stor betydning.
    Med Schwalbe EVO dæk skulle jeg op og køre omkring 2,3-2,5bar, for at de ikke skulle rulle. 2 bar kunne jeg IKKE komme ned på, så pruttede de i svingene på grund af de blev krænget af.
    Dog er EVO dækkene også ret så tynde i siderne smiley

• #9   16. jul 2013 Har aldrig helt fundet ud af og luret hvad alt det tubeless er og sammensætningen. Men jeg kører på renegade fra specialized uden slange og inden det Continental tubeless. Jeg vejer 100 kg og cykler 2-3 gange xc om ugen ÅRET rundt og har aldrig oplevet problemer, så hop du bare ud i tubeless, du vil ikke fortryde.

• #10   16. jul 2013 Og hvis det skal være billigt, som du efterspørger - så findes der et kit fra Joe's "No Flats" som ikke er helt så dyrt.
    Men du skal finde ud af hvor bred din fælg er indvendig.

15-17mm:
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=74011
    17-19mm:
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=94756
    19-25mm:
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=94752

• #11   16. jul 2013 Den største fordel ved at køre tubeless er ubetinget at man kan køre lavt dæktryk. Så du skal forvente at bruge tid på at optimere dette og ikke bare smide samme tryk i som med slange. Nogen fælge duer bare ikke rigtigt til Tubeless og der vil du opleve at dækket "prutter" eller lettere krænges af. Får du det til at virke, så er det efter min mening en af de største og bedste, prisen taget i betragtning, opgraderinger du kan lave.

Stefan R, det lyder ret vildt hvis du skal op på min. 2 bar for ikke at krænge dækket af med din vægt. Lyder ikke som det er en Stans fælg? Jeg har kørt 1.7bar som min på 26" 2.25 da jeg vejede lidt over 82kg.

• #12   16. jul 2013 Der er dog nogle dæk der bare ikke egner sig til den slags tubeless setup. Det skal som minimum være et tubeless ready dæk.

Conti X-king Race Sport er et fint eksempel på et dæk som ikke egner sig til det. Det kan sagtens lade sig gøre. Men det kræver mere væske for at holde tæt og langt mere tryk for at undgå følsen af man køre det af fælgen.

• #13   16. jul 2013 Kasper K:
    Det var ikke stans fælge - Fulcrum fælge, navn er jeg ikke 100% sikker på, dog tubeless ready. Men som nævnt var de ret smalle og jeg går ud fra det var det der gjorde udslaget, nu har jeg ingen problemer, efter jeg er gået over til bredere fælg smiley

MEN.. Tubeless er ingen videnskab og LÆKKERT at køre med når det funker smiley

• #14   16. jul 2013 Jeg køre med dette setup på en 16mm fælg. vejer 85kg. og har lært at jeg ikke skal under 1,8 bar hvis mine hjul skal blive på.
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=74011

Virker uden problemer, og er billigere end Stans, du skal bare huske og køber til den rigtige størelse, som stefan skriver.

• #15   16. jul 2013 uden jeg ved så meget om det , så mener jeg at dæk med snake-skin er noget kraftigere på siden af dækket . måske kunne det hjælpe, hvis man synes dækket sejler

• #16   17. jul 2013 Jo tungere rytter jo større dæktryk for at få den rigtige overflade mellem dæk og underlag..tyngdekræften kan man jo ikke så let lave om på.

Har du rigtige dæktryk så er der ingen forskel på om tubeless løsningerne virker som de skal uanset vægt på rytter, helt smalle fælge vil dog kunne give problemer men det vil de også med slanger i (snakebite) men husk at fælge og rytter helst skal passe sammen i vægt og styrke.

Kommentér på:
Tubeless til tung rytter?

Annonce