{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.205 visninger | Oprettet:

Ombygning af hjul {{forumTopicSubject}}

Hej CG,

Jeg netop blevet den lykkelige ejer af en lækker ny 29'er (Radon Black Sin 29'er 10.0). Cyklen er udstyret med et sæt glimrende Mavic Crossmax ST29 hjul som dog er lige til den tunge side efter min mening når der skal køres løb.

Min mand har investeret i et sæt Token carbonhjul og efter han har skiftet sin 29'er ud med en ny model skal han skifte navet ud i baghjulet så det kan bruges til hans x12/142 bagaksel. Da jeg har samme setup hvad aksler angår (15 mm TA foran og X12 bag) foreslog han at jeg kan bruge hans Token hjulsæt til løb. Desværre opdagede vi efterfølgende at min cykel ikke er 142 mm som hans men 135 mm. Så spørgsmålet er nu, kan man sætte et nav til X12/135 mm i hjulet og så sætte en adapter til 142 mm på når gemalen skal bruge det?

Derudover skal det nævnes at min mand kører XTR 3 x 9 speed mens jeg kører XX1 11-speed, og så vidt jeg forstår skal der sættes en ekstra "dims/adapter" på bodyet eller kasetten for at man kan køre med en 11-speed. Er det noget der er nemt at pille af og på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af hjul
Kommentér på:
Ombygning af hjul

Annonce