{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.278 visninger | Oprettet:

Mikkel E
Mikkel E
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Slør i forhjulet når der bremses ?? {{forumTopicSubject}}

Heey Folkens,

Den anden dag da jeg gjorde min cykel ren bemærkede jeg at forhjulet kunne rockes frem og tilbage ( ikke sidevejs, men i løbsretningen ) Når jeg blokkeder hjulet med forbremsen.
Det ikke bremse skiven som giver efter men selve hjulet som vandre ganske lidt hvis man rykker i det.

Er det normalt ?

Cyklen er en Scott scale 910 der kun er 3 uger gammel !!

Vh

Mikkel E

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør i forhjulet når der bremses ??
  • #1   9. aug 2013 Er du sikker på det er hjulet der giver sig? Jeg synes umiddelbart det lyder til at din gaffel ikke er spændt nok op, og derfor giver sig i kronrøret.

• Mikkel E
    Mikkel E Tilmeldt:
    jun 2013

#2   9. aug 2013 Hej Brinker,

Tak for svaret.

Er nu ret sikker på det kommer ned fra navet. For hvis jeg står med cyklen og bremser forhjulet, samtidig med jeg rocker cyklen frem og tilbage kan jeg se hjulet rykker sig ganske lidt og at skiven står helt stille.

• #3   9. aug 2013 Er der 6 huls nav eller centerlock?

• #4   9. aug 2013 Har samme problem på mine gamle hjul som kun er 2mdr gsmle og centerlock.

Min umiddelbare teori er at egerne er slappe og navet kan vride sig

• #5   9. aug 2013 Det er mellem skive og nav. Der kan være lidt slup. Havde det selv på mine mavic cross max slr hjul

• #6   9. aug 2013 Der burde da ikke kunne rykkes frem og tilbage i selve hjulet selvom der er slup mellem skive og nav ?
    Det burde jo blot svare til skiver med flydende ophæng.

Er din stikaksel / quickrelease spændt ordentligt ?

• #7   9. aug 2013 Hvorfor burde de ikke det?

Du holder bremsen inde som holder skiven fast. Rykker i forhjulet og vil så kunne mærke det slup der mellem skive og nav.

• #8   9. aug 2013 Kan se at det er Centerlock nav du har. Så er det helt sikkert det slup der er mellem skive og nav. Du kan prøve at spænde skiven lidt mere. Men det lille slup er uden betydning. Irriterende ja men sker ikke noget ved det.

• Mikkel E
    Mikkel E Tilmeldt:
    jun 2013

#9   9. aug 2013 Hej folkens,

Kan se der andre som har stiftet bekendskab med mit lille problem.

Skal have cyklen til første service hos forhandleren om et par uger og vil selvfølgelige forklare og vise ham det lille problem. Men er det noget som er ved alle fælg / nav ?? Eller er det noget som SKAL udbedres så man ikke bliver spist af med en eller anden tilfældig undskyldning om at " sådan er det på alle "

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 1
    #10   9. aug 2013 Prøv og tjek om det ikke er dine bremseklodser der kan bevæge sig en anelse i bremsekaliberen. Der kan godt være en lille smule "slup" der giver en fornemmelse af, at navet giver sig i forhold til skiven

• #11   9. aug 2013 Det som thomas a skriver kan jeg på min cykel. Men jo kun når jeg flytter cyklen frem og tilbage. Så ikke et problem jeg mærker når jeg køre.

• #12   10. aug 2013 Michael G:
    Min fejl smiley
    Selvfølgelig vil det kunne mærkes hvis der er slup på den måde, jeg tænkte lige i andre baner smiley
    Jeg tænkte i, at hjulet kunne bevæge sig frem og tilbage i en vandret linje, hvilket ville betyde at der var noget grueligt galt!
    Hvis det "blot" er en roterende bevægelse kan det selvfølgelig sagtens være, som der er blevet nævnt, mellem skive og nav smiley

Dog tænker jeg at dette ikke burde være ret betydelige bevægelser ??? (Kører selv, og har altid kørt 6-huls! )

Kommentér på:
Slør i forhjulet når der bremses ??

Annonce