{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.396 visninger | Oprettet:

hesselballe
hesselballe
Tilmeldt:
11. sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 32

Nye pedaler med stramme klamper {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået min nye cykel og købt disse pedaler til:
http://www.bike-components.de/products/info/p35890_Ultegra-Carbon-Klickpedale-PD-6800-Modell-2014-.html?xtcr=1&xtmcl=Ultegra Carbon Klickpedale PD-6800

- men holdt da fast hvor er de stramme at komme ud af og det selvom de er løsnet så meget som muligt.

Er der nogen der har nogle gode forslag til om der er noget man kan gøre for at fremskønne en hurtigere "opblødning"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye pedaler med stramme klamper
  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #1   2. okt 2013 Plejer at være normalt at dyre pedaler er strammere smiley

  • hesselballe
    hesselballe Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 32
    #2   3. okt 2013 Mine sko er disse: http://www.bikebuster.dk/diadora/breeze-racersko.html

    Kan det mon være skoene og klamperne der ikke passer sammen?

    Er der andre med Shimano pedaler der har haft samme problem?


  • hesselballe
    hesselballe Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 32
    #4   3. okt 2013 kryll - det er den gule jeg har fået leveret sammen med pedalerne.

    Forskellen på klamperne - røde eller gule - er det ikke kun graden af bevægelsesfrihed (når du er klikket på pedalen) eller er det også ind og ud af pedalen?

    På min gamle cykel har jeg kørt med de samme sko men Look pedaler og røde klamper uden problemer?


  • hesselballe
    hesselballe Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 32
    #7   4. okt 2013 kryll - ja så må jeg vel bare vende mig til at de er stramme - da de gule (3 grader) er dem med mest bevægelsesfrihed. Blå har 2 grader og røde 0 grader.

  • #8   4. okt 2013 Men er det ikke pointen at en racer pedal skal sidde stramt med klampen. Selv min touring SPD pedal som jo bruger en MTB klampe er meget stram.



  • hesselballe
    hesselballe Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 32
    #9   4. okt 2013 michael G - jo du skal sidde fast også når du står op og giver den fuld gas - men du skal jo også kunne komme ud igen uden at tage skoen af smiley

Kommentér på:
Nye pedaler med stramme klamper

Annonce