{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.922 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Ødelagt gevind i kulfiberramme - What to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i år fået behov for at bruge begge mine drikkedunksholdere og forsøgte idag at montere min ny, den som sidder lodret, hvorefter jeg fandt ud af det ene gevind var "kørt over"! Bolten kører bare rundt og der er ingen mulighed for at spænde den, dog sidder den "fast" hvis den bare sidder i. Rammen er en 2012 Cannondale Synapse i kulfiber, jeg købte den selv sidste år af en anden bruger, hvor jeg dog mistænker ham for missæren.

Har i nogle gode råd til hvordan det kan ordnes på den mest rigtige måde?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ødelagt gevind i kulfiberramme - What to do?
  • #2   18. mar 2014 Du kan få sådan en lille gevind fjeder man monter i den alu bøsning som sider nu.
    Det tager ikke 2 min. at lave det hvis du kender en der har et sæt til det, hvis ikke har næsten alle cykelhandler det.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jul 2008

#3   18. mar 2014 Ja, altså det du taler om Steffen V er jo en helicoil. Men jeg tænker det sidder jo indvendigt, hvilket gør jeg synes det virker meget uoverskueligt ligesom at skulle komme til derinde? Ellers må jeg en tur til cykelhandleren og få det fikset.

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #4   18. mar 2014 Det kan nemt ordnes hos en god cykelsmed , der har et godt værksted, med fag uddannet personale. Der sættes bare et nyt gevind stykke i din ramme efter det gamle enten er boret ud eller trukket ud med en special tang, har selv gjort det mange gange

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jul 2008

#5   18. mar 2014 Tusind tak for svarende alle sammen. Jeg tror jeg vil bide min stolthed i mig og ty til fagpersonalet smiley

• #6   18. mar 2014 http://m.youtube.com/watch?v=dkPhGIaPCVs
    Sådan en fætter der sidder i, en rivnut/gevindnitte. En cykelhandler har grejet til det, tager fem min for ham.

Kommentér på:
Ødelagt gevind i kulfiberramme - What to do?

Annonce