{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

29" fælge, hvilke er the shit lige nu? {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg vil rode lidt med at bygge et let og stærkt hjulsæt til trail/XC/singletrack her over vinteren.

Jeg har nav, WTB Laserdisc Super Duty 135/12 32H (285gr) samt Cannondale lefty fornav 32H (117gr)

Jeg leder nettet tyndt efter hvilke fælge jeg skal shoppe..

Jeg har kigget på WTB i23 KOM, Stans ZTR Crest eller Arch, Og en del af DT Swiss's line-up, XR 331, X392, eller XM 401. Hælder mest til DT swiss, men har intet at have det i. Min Makker kører Crest og er godt tilfreds.

Jeg kan ikke helt beslutte om jeg skal gå efter det lettest mulige, XR 331, eller Crest, eller et mere Trail-orienteret sæt med mere bredde på og bedre holdbarhed.

Har I nogle gode ideer eller input? Jeg stirrer mig blind på tal og vægt og anmeldelser..

Jeg er ikke til carbon, og det er kun pga prisen smiley Og jeg vejer omkring 86-88kg med oppakning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  29" fælge, hvilke er the shit lige nu?
  • #1   15. nov 2014 Ryde Trace Trail. Eller Ryde Trace Enduro.

  • #3   16. nov 2014 Har Ryde Trace Trail. Er super glad for bredden, og den volumen og facon det giver på dækkene... For Geax Gator 29x2,3 bag Nobby Nic 29x2,25.
    Fælgene virker stærke og giver samme fornemmelse af sideværts stivhed som jeg har på min 26" ht..... "Zap-zap styring".


  • #4   17. nov 2014 Hvis du skal have noget med en ordentlig stivhed, skal du have carbon-fælge. 29" letvægtshjul med alu-fælge er bare ikke ret stive.

  • #5   19. nov 2014 Jeg ved det Thomas, men jeg bryder mig ikke om tanken om at køre rundt og være bange for at ødelægge mine fine og dyre carbonfælge. Min cykel skal kunne holde til nogle bank og jeg skal kunne have råd til at den går i stykker engang imellem, for det gør sådan noget jo smiley

    Jeg er meget lun på de Ryde fælge efter noget læsning, men skal det så være XC, Trail, eller Enduro... Hmmm... smiley


  • #6   20. nov 2014 Rasmus,

    Kører du på en carbon eller alu ramme?

    Når du efterlyser "the shit", så tror jeg at fælge generelt bevæger sig mod bredere tværsnit, fra 18-19mm op til 24mm eller højere til AM. Der er flere fordele så længe vægten holdes nede. Det kan man ved at lave dem i carbon. Mange carbon fælge er hookless, hvilket betyder at kanten er noget mindre skrøbelig. Carbon er ikke et nær så dødt materiale som alu, hvilket betyder at hjulsættet bliver eller forbliver mere stabilt.

    Ønsker du bare en billig stabil fælg og vægten er et mindre problem, så køb Stans Arch EX. Den er velkendt, supernem til tubeless og kan tåle nogle tærsk. AC fælge har ikke det bedste ry.


  • #7   22. nov 2014 Jeg kører selv på Crest og vejer blot 65 kg, og jeg må ærlig indrømme at selv med så lav vægt, så synes jeg de mangler stivhed. De er lette - ja, men også ret bløde i det.

    Der er flere i min klub der pt. har købt 35 mm(udvendig) bredde kulfiber fælge fra kina - http://www.light-bicycle.com/. Ens for alle dem der er kommet hjem er at kvaliteten er utrolig høj på dem, samt at de alle mener 35 mm er det nye mat sort.. smiley - Det giver en mulighed for at køre med væsentligt lavere tryk og så får man jo alle de fordele der følger med der smiley

    Håber det gav lidt. personligt overvejer jeg selv at købe deres lidt smallere XC orienterede fælg, da denne er noget lettere.


  • #8   14. dec 2014 Kasper K:

    Jeg kører på en Cannondale F29 alu-ramme.

    Det kunne godt være carbon kunne være inden for budgettet, men så bliver det Light bicycle. Måske noget 30-35mm hookless. Hmm.. Synes det er en jungle. og så kommer der eger bagefter smiley


  • #9   16. dec 2014 Kvaliteten ved Light bicycle er i hvert fald imponerende til prisen. Ja det er nemlig en jungle, men det også det der er lidt fedt smiley

Kommentér på:
29" fælge, hvilke er the shit lige nu?

Annonce