{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.471 visninger | Oprettet:

Pris på at strikke et hjul sammen {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at få et dynamo-nav strikket i mit hjulsæt. Mit hjulsæt er nærmest nyt men da jeg købte det kunne jeg ikke finde et sæt med navdynamo og skivebremse. Nu har jeg så fundet en navdynamo til skive og vil i den anledning gerne høre hvad jeg skal regne med af udgift for at få det nye nav bygget i mit hjul. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på at strikke et hjul sammen
  • #1   22. jul 2015 Regn med ca 1000kr pr hjul uden dele

• #2   22. jul 2015 det lyder meget dyrt kasper
    jeg har selv fået strikket et par mtb hjul op med eger og nipler og jeg har kun givet 650 kr per hjul så hvis du har givet så meget må du været blevet snydt eller også har du købt de dyreste eger man kan få.

• #3   22. jul 2015 Jeg er også lidt overrasket over det skulle koste 1000kr..

• #4   22. jul 2015 ja det kunne nok godt løbe der op hvis de er med nipler og lidt dyre eger

• #6   22. jul 2015 wow hvis det koster 650-1000kr per hjul, øh just wow. Tænk at den lokale cykelmekaniker kan gøre det med et straight face!
    Jo mere jeg læser om cykelhandler priser herinde, jo mindre kunne jeg finde på at købe noget (service ell dele) fra dem..

Find dig en vejledning på nettet, det tager lidt tid at strikke et hjul op, men er ikke særligt svært.. Det kan dog give grå hår de første par gange smiley

profilbillede
  • #7   22. jul 2015 Det er ikke billigere at strikke det selv for hvis det skal gøre ordenligt så koster det udstyr man skal bruge 4000-6000 kr
    det er kunne billigere hvis man striker mange hjul op og der skal du nok op på en 15 gange før det kan betale sig

• #8   22. jul 2015 Bullshit, punktum.

• #10   22. jul 2015 Nu vil han jo ha et specielt dynamo nav i fælgen, so your point is moot..

• #13   22. jul 2015 Ikke første eller sidste gang, at jeg har hørt om et cykelværksted, der ikke har nogen skam..
    Dave er du måske cykelmekaniker siden at du bliver fornærmet?
    Du kan se på #7 at cykelhandlere giver folk et billede af, at cykler er svære at skrue på, og derfor at de må tage sindsyge priser..

• #15   23. jul 2015 7#: hurr durr, man har brug for 6-7k udstyr for at strikke en fælg ordentligt op..

Jeg hader ikke cykelforretninger, lad vær med at lægge ord i munden på mig!
    Du har ikke svaret; er du cykelmekanikker?

Anekdote: Jeg skulle ha bleedet et par Formula bremser, tager rundt i de 3 cykelbutikker i nærheden. De ville ha 400-500kr for at hælde noget olie i 2 bremser!!! what!?!? Jeg kunne købe 2 bleed kits for de penge!
    Jeg endte med at lave mit eget bleed kit, og fixe bremserne, for 70kr alt i alt.

Jeg hader dem ikke, men synes at deres priser er fuldstændigt urimelige.
    Jeg kan være ligeglad fordi jeg kan selv, men de udnytter folk der ikke er handy..

• #17   23. jul 2015 Man kan synes det er dårlig moral, eller man kan synes det er smart forretningssans. Personligt synes jeg jo ikke det er helt dumt, at drive forretning på, at man kan noget som mange andre ikke kan.

Til sammenligning har en advokat nogle endnu mere ublu priser. Det samme gælder psykologen m.fl.

Når det er sagt, så vil jeg dog også lige understrege at jeg er med på at der ud af timeprisen også skal betales husleje mm. så hvad overskuddet reelt er, har jeg INGEN anelse om smiley

Men ejer heller ikke kongens mønt, så jeg er heller ikke selv typen der har hverken cyklen eller bilen på autoriseret værksted altid. smiley

• #18   23. jul 2015 Wizard Wheel tager 400 kroner pr hjul

• #19   23. jul 2015 Dave: du har stadig ikke svaret, får du ondt i røven fordi du er cykelmekaniker?
    Svar mig nu bare, jeg svarer på dine spørgsmål.

Min uddannelse giver 170-180kr i timen brutto, ca 700kr i timen for kunden. Men vi snakker om en metalbearbejdning virksomhed, med for XX-XXX milioner i maskiner og værktøj, ingen sammenligning!!
    Heller ikke nogen sammenligning, når vi snakker om kompleksiteten i håndværket IMO..
    Hvis en cykelforretning bliver nød til at tage 600-700kr i timen for service, så burde de måske overveje at dreje nøglen om..

Trekman: Jeg synes også at netop advokater og psykiatri/psykolog tager åndsvage priser, de kan ikke engang sige at de har en masse overhead, til lokaler, materialer og varelager, ect..

Ole: 400kr synes jeg faktisk er en forventelig (måske ligefrem fair) pris..
    Men det er 650-1000kr ihvertfald ikke..

• #21   24. jul 2015 Tænkte nok at du var cykelmekaniker smiley

Ja ja lad os sige at din timepris er korrekt, så I sætter mindst én time af til at strikke en fælg op, eller bleede et sæt bremser, my point still stands..
    For ikke at snakke om de skarn der hæver priserne til hvad de kun kan få nogle kunder til at betale, for at på en "naturlig måde at begrænse kundeflow". Yuck.

Virkelig? 850kr/timen for engelsk-dansk (?) oversættelse?
    Kendte engang et kærestepar der oversatte B film, de fik 800-1000kr per film så vidt jeg husker..
    Det kunne være at man skulle prøve at få en fod indenfor i den branche.
    Og ærlig talt synes jeg ikke at, hvad virksomheder giver for konsulentarbejde, er nogen god målestok for fair priser.. Det må du være enig i siden du tjener 850kr(!!) i timen.
    Kan være at det lyder lidt "rødt", men jeg synes ikke at noget stykke arbejde er 4-6x normale lønninger værd, men det er bare mig.

• #24   24. jul 2015 Tak for dit svar, jeg synes at vi er ved at finde hinanden.

Du har bestemt ret i meget af det du skriver.. Jeg vil dog sige at jeg stadig har en kæphest omkring priserne jeg har fået/hørt..

Ok fra dansk til engelsk ændrer lidt mit syn på det, dog kunne jeg forestille mig at der er en meget begrænset mængde arbejde når det er den vej..
    Vil stadig godt ha en tjans i den branche, en kompetent engelsktalende dansker, synes/tror jeg kunne gøre et ganske fint stykke arbejde.

Jeg har ikke sagt at jeg synes at min løn er for lav, den er vist som gennemsnittet/lidt højere når vi snakker metalbranchen.
    Men prisen for kunden er grænsende til for lav, ofte må man gå på kompromi med finish, for at få det til at løbe rundt. Det gør ondt som perfektionist, som mange inden for prototype fremstilling er. Men igen xx-xxx millioner i maskiner, materialer og værktøj...
    BTW vi snakker dele til f.eks. Bang og Olufsen, laboratorie eksperimenter og satellit dele..

Apropos Formula bremser, ja de er en bitch at bleede, men mine Oro Puro er de bedst modulerede bremser jeg nogensinde har haft. Stoppies er en leg..
    Da jeg skiftede olie for et par måneder siden, tror jeg at det tog mig 45min alt i alt (bære cykel op i lejlighed, finde alt værktøjet frem, afmontere ect, bleede, montere, skyde ind), og jeg er som sagt ikke cykelmekaniker og er ikke "on the clock"...

Jeg ville gerne skrive mere, men jeg skal ud af døren. Det kan være at jeg får tid til at skrive en opfølgende besked når jeg kommer hjem sent i aften.

PS: Du må virkelig hade Chainreactioncycles, wiggle og de andre? smiley

Kommentér på:
Pris på at strikke et hjul sammen

Annonce