{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

Jimmy S
Jimmy S
Tilmeldt:
6. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

1x10 ombygning {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en Spezialized stumpjumper comp 29'er med 2x10, jeg bruger aldrig den lille klinge foran og det har hele tiden været meningen jeg ville bygge den om til 1x10... Nu har jeg læst lidt på forskellige sider med kan ikke rigtig blive klog på hvad der skal til....?
gearingen med 36 T foran og mine 11-et eller andet bag passer mig super godt. Kan jeg bare afmontere forskrifter og greb og så kører det som det skal? Det kører jo fint nu hvor jeg aldrig bruger forskifteren, så kan det vel og være ligemeget om den er der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1x10 ombygning
  • #1   22. mar 2016 Det bedste er og få en narrow wide klinge. Hvor tænderne er lavet til 1 tandhjul foran. Så de både højre. Og hver anden er bred og smal som kæden. Derved undgår du og tabe kæden. Sammen med en bagskifter med lock. Men ikke nødvendigt efter min mening. Hvis man har klingen.

  • #2   22. mar 2016 Hvis du har en alm. 11/36 kassette i bag, kan du købe et Oneup sæt med en 42tands panik klinge og en 16t til at erstatte 15 og 17t i kassetten. Hvis du kører med Shimano gear vil jeg anbefale dig at købe en rad-r cage, så dit øvre pulley hjul forskydes.

    Eller flot dig yderligere for lidt flere penge og køb en 11-42 xtm8000 kassette, skifter og bagskifter.
    Det er min plan når min kassette er slidt.

    Foran skal du bruge en narrow wide klinge


  • #4   23. mar 2016 Med en One UP narrow wide klinge foran. Er der spacer skiver med. Så kæde linien kan tilpasse.

  • #5   23. mar 2016 Du kan købe oneup klinge med 30 eller 32 tands til for. Jeg har selv lige skiftet til 1 X 10 og købt en narrow-wide klinge til foran. Her er et link til siden hos allbike.dk
    http://www.allbike.dk/brands/oneup/oneup-bcd94-bcd96-sort.html
    så kan du fjerne, forskifter som gør at cyklen ikke skramler når kæden rammer imod, kabel, gearvælger, lille og stor tandhjul foran, dette sparer dig for vægt og bøvl.
    Vigtigt!! når du bestiller skal du måle BCD mål til klingebolte så afstanden er korrekt. min var foreksempel med BCD 96, det vil sige at man måle på tværs af hullerne... læs evt. bcd mål guide...


  • #6   23. mar 2016 Jeg køre 34 foran og 11-40 bag. Fint nok men man skal ikke tonse for meget så mangler man høje gear

  • Jimmy S
    Jimmy S Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   8. apr 2016 Super. Tak for hjælpen, jeg blev klogere😀
    Jeg arbejder videre med en løsning med en ny klinge foran, men i mit tilfælde er der ingen tvivl om at det skal vær en 36t , det passer fint til min kørsel i skoven og hvis den bliver mindre mister jeg for meget topfart.

    Tak for hjælpen👍


  • #8   8. apr 2016 Hvilket bcd kører du med på din krank Jimmy? Jeg har en oval 36t som har været ude en enkelt tur og konstateret den var for stor til mig.

    Du kan få den billigt.


Kommentér på:
1x10 ombygning

Annonce