{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Shimano eller Look pedaler? {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle have nye pedaler til min MTB og valgte at prøve Crankbrothers Candy pedalerne, Jeg er ikke fan.. Jeg føler mig ikke tryg i dem, har nogle gange svært ved at klikke i og enkelte gange føler jeg ikke at jeg kan klikke hurtigt nok ud og det gør mig nogle gange usikker når man fx kører op ad stejle stigninger.
Jeg vil derfor have en anden pedal, er kommet frem til 2: Shimano XT eller Look S track.
Hvad mener i er det rette valg?
Jeg har tidligere kørt med de billige Shimano pedaler og har egentlig syntes de var fine.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano eller Look pedaler?
  • #1   19. jul 2014 De er begge gode pedaler, er det Shimano så ville jeg kigge efter en XT pedal, personlig ville jeg dog vælge en S-Track pedal og evt købe en S-Track Cage samtidig hvis du gerne vil ha mulighed for at køre med platform nogle gange.

    Er du ligeglad med platform så laver TIME også nogle rigtig gode pedaler, Look og Time er bedre til mudrede forhold (de pakker ikke så det er umuligt at få klampe i pedal), Look har den fordel at der følger nogle mellem skiver til klamper så du kan justere højde på klampe så du altid har optimalt fæste mellem sko og pedal.

    Shimano har den fordel du kan justere hvor meget spænd der skal være i fjeder som holder sko fast til pedal, der kan de to andre godt være en smule stramme de første par mdr så de laver alle tre rigtig fine pedaler smiley


  • #2   20. jul 2014 Tak for svar. Man kan få xt med og uden et mindre cage, ved du hvad det bruges til?

  • #3   20. jul 2014 Jeg vil anbefale Look S-Track pedalerne.

    Problemet med SPD systemet fra Shimano, er når dine sko efterhånden bliver noget slidt i sålen, så vil du på SPD pedaler opleve dårligere kontakt til trædepunktet, da det ikke kan justeres på SPD.

    Med S-Track fjerner man bare et mellemlæg og sætter et tyndere ind mellem sko og klampe.
    Og så sætter mudder sig ikke så let fast på dem heller.


  • #4   20. jul 2014 Jeg bruger Look S-track til cykelcross, og dem vil jeg klart anbefale.
    De er lette at klikke i og ud af smiley


Kommentér på:
Shimano eller Look pedaler?

Annonce