{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.120 visninger | Oprettet:

MTB pedaler, men hvilke ??? {{forumTopicSubject}}

Hey CG

Mine gode gamle solide shimano spd click pedaler er slidt op, og nu skal jeg have investeret i et nyt sæt.

Jeg har 4 forskellige pedaler jeg vil vælge ud fra, men vil gerne høre om jeres erfaringer med nedenstående pedaler !

Crank Brothers Eggbeater SL
Shimano XT 2008 spd
Shimano XTR spd
Look Quartz

Crank bros. er nemme at holde fri for mudder, men skulle efter sigende ikke være de mest holdbare (266g)

Begge af shimanos pedaler repræsenterer mere eller mindre dem jeg har i forvejen... (XT352g - XTR325g)

Sidstnævnte "Look Quartz" skulle være det nyeste skud på stammen, og skulle have styrken som shimano`s spd, men med lav vægt (250g)

Jeg hælder nok mest til at prøve de nye Look Quartz !

Men hvilke erfaringer har i med de 4 typer pedaler ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB pedaler, men hvilke ???
  • #1   11. maj 2008 Til dem der ikke kender look quartz !
    http://www.youtube.com/watch?v=6brlmKvgydE


  • #2   11. maj 2008 Jeg har aldrig hørt noget om at Eggbeater skulle gå istykker.. Min mekaniker, som selv kører XC løb, siger at Eggbeater er de bedste pedaler på markedet. Dog ligner det at de nye look der, er cirka samme system. Jeg ville vælge Look eller Crank Brothers. Just me 50 cents. smiley

  • #3   11. maj 2008 time pedaler.

    ingen pedal over. ingen pedal ved siden af....

    har set en del egg beater gå i stykker. somregl hvis de ikke er blevet serviceret ordenligt.

    køb time så slipper du for det.


  • #4   11. maj 2008 De der look ser fede ud. Jeg kører selv med shimano pedaler til 189,- og dem er jeg sgu glad for. Aldrig problemer med at klikke i, selvom de er smurt ind i mudder.

  • #5   11. maj 2008 har kørt kort med Crank Brothers Eggbeater SL, den en knækkede i aksen. (har et sæt til salg, da jeg var så dum at købe nye pedaler til min mtb og cross cykel) Har kørt med TIME ATAC og spd før. Crank Brothers Eggbeater har jeg aldirg vendet mig til, og er gået tilbage til TIME ATAC igen, størrer trændeflade letter at ramme og hvis det ikke løkkes første kan sider skoen stadig fast på pedal, har flere gange banket skinnebenet ind i pedalen med Eggbeater fordi man ikke sad klikkede fast....
    Så TIME ATAC er klart en pedal jeg ville anbefale selv om det ikke er en af dem du har skrevet


  • #6   11. maj 2008 Har jo kørt med flere forskellig mtb pedaler:
    Første valg: 1
    Time ATAC
    God trædeflade, gode selv om ikke du er klikket i, super i mudder, flexibel vinkel. eneste minus er at der ikke er så mange justermugligheder af bespændinge som ex SPD. (4 indstillinger på mine) Men har aldig haft problemer med det!!
    Andet valg 2
    SPD shimano XTR
    god trædeflade, gode selv om ikke du er klikket i,. God justering af spændekraften der skal til for at udløse dem, minus dog ikke så gode som TIME i mudder
    sidste valg
    Crank Brothers Eggbeater SL
    lille trædeflade, kan være svær at komme i og foden ryger/hopper let af hvis du ikke klipser i første gang. Ingen justerings mugligheder af spændekraften der skal til for at udløse dem.´God i mudder, lette i vægt



  • #7   12. maj 2008 Hov Glemte lige at skrive, at jeg kører ret hårdt og vejer 100kg, så skulle gerne kunne klare drops på 50cm og over !

    Så jeg har udelukket Crank Brothers, men er der ingen som har erfaringer med look quartz ?????

    Med henblik på holdbarheden, XT da mere stærk end XTR da de vejer lidt mere og måske derfor er mere stabile i konstruktionen ???

    Time Attack, er der da nogle modeller som er værd at fremhæve frem for andre???


  • #8   12. maj 2008 he he vejer selv 102kg fordelt på 2 mtr..
    Jeg køre med Time ATAC XS Carbon på min Specialized XC og
    Time ATAC XE på min Principia XC, udover vægten kan jeg ikke mærke forskel...XE har dog ikke justerbar bespænding.
    Ang Time Attack så liner den de gamle top modeller. Udover det kender jeg ikke den... Ville gå efter den der hedder Time ATAC XS da du kan juster bespænding om hvor meget krafter der skal til for at få foden ud.

    look quartz kender jeg ikke og jeg kender faktisk heller ikke nogen der køre med den. Prøv at søge på nettet


  • #10   12. maj 2008 takker for jeres svar ;O)

    Tror jeg prøver lykken med de nye Look Quartz

    Kan se at teknologien er i stil med time atac, dog lettere i vægt samt billigere ;O)


  • #11   12. maj 2008 http://reviews.mtbr.com/blog/look-quartz-pedal-pro-review/

    Det var dette link, der fik mig helt overbevist ..


  • #12   12. maj 2008 Christian så må du lige smide en vurdering af dem når du har prøvet dem. Hvad koster de entenligt?

  • #13   12. maj 2008 mellem 40 og 70 euro for indstigningsmodellen, alt efter hvor man køber dem ;O)

    Men skal nok komme med mit review om pedalerne, når jeg har trillet et par ture på dem !!


Kommentér på:
MTB pedaler, men hvilke ???

Annonce