{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Brian M
Brian M
Tilmeldt:
18. okt 2007
Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178

Carbon eller alu??? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan sgu ikke beslutte mig for hvilken ramme jeg skal satse på.

Jeg er nået frem til 3 som både ligger nogenlunde indenfor det budget jeg har sat og som allesammen også er nogenlunde den farve jeg helst vil have (diskret sort uden for meget spræl).

De tre er:

Scott Scale 10
Canyon Grand Canyon CF
Principia MSLe Pro

Altså to i carbon og en i alu.

Men jeg er blevet i tvivl efter at have læst meget om de såkaldt "billige" carbonrammer, som er for bløde og som ikke holder alt for længe.

Ville det så ikke være bedre at gå efter en super aluramme (som jeg opfatter Principiaen som)?

Jeg er en stor gut på noget over de 100 kg.

Hvad ville I vælge? Og meget gerne en begrundelse til jeres svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carbon eller alu???
  • #1   14. apr 2009 Har du nogle links til cyklerne med forventet pris og div. detaljer?

  • #2   14. apr 2009 nu vil jeg ikke mene at Canyon Grand Canyon CF er en billig carbon ramme.
    kan ikke se hvorfor den ikke skulle holde?


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #3   14. apr 2009 Her er links til de tre rammer:

    Principia MSLe PRO til kr. 10499:

    (link fjernet)

    Scott Scale 10 til kr. 12699:

    http://www.scott-sports.com/gb_en/product/2456/12283/scale_10

    Canyon Grand Canyon CF til kr. 10249:

    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=873


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #4   14. apr 2009 Og til ejere af Scott og Canyon.

    Nej jeg siger ikke at disse mærker er billige carbon produkterd er ikke holder.

    Men jeg er rimeligt ny indenfor MTBer og er blevet lidt nervøs over skrækhistorier om billige carbon rammer der revner.

    Jeg er ikke klar over, hvad man kategoriserer som billigt.

    Derfor spurgte jeg mig for.


  • #5   14. apr 2009 en billig carbon-ramme sidder på cykler til ca. 10.000,-... Så når en Canyon koster 10.000 kun for rammen, vil jeg kategoriserer den som en super fed carbon-ramme.. smiley Canyon plejer nemlig at være rimelig billige da de ikke har forhandlere, men sælger direkte fra deres fabrik i tyskland..

  • #6   14. apr 2009 Jesper:
    Din er ikke under kategorien super fed.. Den er i kategorien: "uden for kategori..!!" Den tåler jo ikke sammenligning..hehe.. smiley


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #7   14. apr 2009 Nå okay. Det vidste jeg ikke.

    Jamen så er der da vist ingen fare med nogen af de to carbon rammer jeg har kig på.

    Jeg hælder nok også mest til Scott Scale 10 af de her tre.

    Er der andre gode bud på rammer i denne prisklasse?


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #8   14. apr 2009 Jeg ved ikke hvad størrelse jeg skal have. Jeg er 187cm høj.

  • #9   14. apr 2009 19 eller 20"



  • #10   14. apr 2009 Brian M ><
    ved godt du ikke mente noget negativt med det. :o)

    skal den bruges til XC?
    for jeg har altid kørt XC på hard tail. og har nu forsøgt mig med en fully, og tror ALDRIG jeg skal tilbage til hardtail :o) ville bre lige gøre dit valg lidt sværre. hehe


  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #12   14. apr 2009 Jamen jeg ved såmænd dårligt nok hvad den skal bruges til. Jeg har aldrig ejet en mountainbike og har egentlig ikke cyklet meget i lang tid andet end daglig transport.

    Nu vil jeg så prøve at gøre det lidt mere seriøst og havde egentlig tænkt at anskaffe en racer. Men en MTB er nok lidt mere universel og kan også bruges i dårligt føre.

    Så i første omgang en blanding af asfalt, grusstier og en smule skov.

    Så må vi se hvad tiden bringer.


  • #13   14. apr 2009 Mange cykel handlere har demo modeller som du kan låne i 1 uge, så du kan spore dig lidt ind på hvad der passer dig ... Kan godt være at de ikke har dem hjemme, men så sender fabrikanterne gerne deres demo-modeller ud til den enkelte cykelhandler...

    Lidt ærgerligt at samle dig en cykel til 25.000kr ialt, for at finde ud af at du hellere ville køre på en anden type cykel !!

    En af medlemmerne i vores klub, lånte først en fullsuspension fra trek, og ugen efter en carbon hardtail fra samme mærke, hvorefter han så besluttede sig for hardtailen..

    Men måske klogt nok lige at undersøge om du kan gøre samme nummer, hos din lokale cykelhandler (om du så senere køber cyklen på nettet, skal jo være op til din samvittighed...) ;O)


  • #14   14. apr 2009 Kig evt på den nye Giant XTC Advanced SL. Mega fed ramme og holdbar ramme, Pris ca 10k inkl 5års garanti.
    Tjek evt min profil og se et bud på hvordan den kan se ud,

    Jeg arbejder i Holbæk Cykelcenter og kan der igennem gi dig et tilbud på Scott Scale10 rammen eller andre (fx Giant, Specialized. T-shark osv).
    Smid en PB hvis det har interesse.


  • #15   14. apr 2009 Scott har en max belasting på 100kg på deres stel!

  • Brian M
    Brian M Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 76 Svar: 178
    #16   14. apr 2009 Okay.

    Det var rart at vide.



Kommentér på:
Carbon eller alu???

Annonce