{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.370 visninger | Oprettet:

Carbon eller Alu MTB {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har kig på en af følgende cykler:
- Cube Reaction Pro
- Cube Reaction GTC pro

Prismæssigt er forskellen ikke så stor, men har hørt lidt blandet omkring Carbon cykler - mest er de er mere skrøblige og nemmere får ridser mm.

Cyklen skal bruges som hverdagscykel, samt naturligvis lidt sjov i skoven, så der er risiko for et styrt eller at den vælter på en parkeringsplads.

Vægtmæssigt er de opgivet til det samme, så bare om man skal vælge en "billig" carbon ramme eller en dyr alu ramme smiley

Tak for hjælpen og god weekend til jer alle.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carbon eller Alu MTB
  • Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   1. okt 2011 Alu er bedst til dine behov smiley

  • #2   1. okt 2011 På grund af det er mere stabilt?

    Jeg er ny i skoven, så kan sikkert ikke mærke forskel på hvor stift det føles..

    Gerne flere kommentarer / meninger (evt også om cyklen)


  • #3   1. okt 2011 Begge de cykler bliver nakket lynhurtigt hvis du bruger den som hverdags cykel.

    Du bør helt klart overveje at købe en meget billig hverdags cykel og så bruge din mtb kun til det formål den er lavet til.

    Alu vs carbon, tag en carbon ramme, mere komfort og bør være lettere ind tilsvarende Alu.


  • #4   1. okt 2011 +1 til det Michael G skriver.

  • #5   1. okt 2011 udv.gear til hverdags cykel er fin om sommeren, men når det bliver vinter og der bliver strøet salt huha det kommer hurtig til ruste.
    Så gade cykel med indv. gear til og fra arbejde + en rigtig mtb til skoven.


  • #6   1. okt 2011 Hvis du er ny vil jeg helt klart nappe en alu cykel. Carbon cykler er som regel lettere og mere stive, men som ny hvor du kører usikkert så vil jeg tage en alu. Der skal ikke mange uheldige styrt til på en carbon, evt hvis du kysser et træ, så kan du står med en carbon ramme du kan smide væk. Husk på at en god alu ramme er bedre end en billig carbon ramme.

    Jeg ved dette er samg og behag, men dette er blot min mening.

    Mvh Jens


  • #7   1. okt 2011 Hej,

    Tak for jeres råd smiley

    Jeg kommer nok ikke meget ud på cyklen om vinteren, da bilen stadig skal bruges på arbejde.. Med hverdag menes mere ud og handle og ned i motionscenter mm.

    Er dog blevet lidt "bange" for den bliver stjålet, men ellers må jeg overveje en mindre speciel cykel dertil.. Bare trælst man ikke kan bruge sin cykel som man vil


  • #8   3. okt 2011 ville også vælge en cube reaction pro det er en god ramme med bedre udstyr end det på carbon rammen du kan købe en god abus lås og låse med den


Kommentér på:
Carbon eller Alu MTB

Annonce