{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

Hjælp til mountainbike {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har er problem eller to:-)
Jeg kunne godt tænke mig at køre løb i skoven og skal til at købe en bike.
Mit problem ligger i, at jeg ikke ved en skid om mountainbikes og hvilke som kunne være gode til løb. Jeg har sat 5000 kr af til det, jeg ved, det er lige på grænsen, men det er det jeg har til rådighed.
1. Er der nogle der har nolge bud på en cykel der kan klare mosten, har set lidt på Cube og Marin?
2. Har os været inde på www.bike-discount.dk hvor man kan få meget mere og bedre gear for pengene, er der nogle der har erfaring med køb i tyskland?

Vh Adam S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mountainbike
  • #1   10. apr 2010 Jeg har kun været glad for mit køb fra Tyskland, du skal ikke være bekymret.

    Men du skal være opmærksom på, at du får ikke ret meget for det kr.5.000,-, hvis du skal kører løb, må du regne med ca. 8.000-10.000,-, hvis du skal have det sjovt og noget som kan klare mosten. Du skal minimum have en Reba SL forgaffel, det får du ikke på en cykel til kr.5.000,-

    Jeg vil foreslå denne, som er en god begynder cykel:
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=1802

    Ellers er der disse, som også er ret gode:
    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a11022/ltd-cc-2009.html?mfid=41

    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a23204/zr-team-70.html?mfid=52

    Håber du kan bruge dem, som sagt, du skal højere op i pris, hvis du skal være med MTB løb.


  • #2   10. apr 2010 Hej, ja det skal jeg lige overveje hvad jeg så gør. men ville du være betænkelig mht garantien som man så ikke kan bruge til noget hvis man køber i tyskland? Så bare en Cube Acid model 2009 til 599 euro med ok gear og fin forgaffel? Vh


  • #4   10. apr 2010 Jeg har selv lige bestilt fra Tyskland, og burde få min cykel i næste uge. Problemet er hvis noget går i stykker, så skal det sandes tilbage hvis du vil have det ordnet på garantien. Ofte kan man dog bare sende den enkelte del der er i stykker til dem.

    Men hvis du selv er lidt handy med cykler kan man jo selv lave langt største delen.

    Har bestilt en cykel der tidligere også, og deres service var ihvertfald rigtig god.

    Men personlig ville jeg nok ikke køre løb eller lign. på under en RS Recon gaffel, og det kan blive svært til 5000. Hvis du vil køre seriøst ville jeg nok bruge en 8-10.000 som MTB F også siger.


  • #5   10. apr 2010 Tror lige at jeg vil tilføje at det selvfølgelig er personligt hvilke krav man sætte smiley

  • #6   10. apr 2010 Hej Søren R,

    så den her på bike-discount tror du ikke at den kan klare jobbet for en nybegynder?

    http://www.bike-discount.de/shop/k95/a10840/acid-2009.html


  • #7   10. apr 2010 Det kommer an på hvad du vil. Hvis du vil køre løb seriøst ville jeg nok gå højere op. Men til motionsbrug og nogle få løb for sjov tror jeg godt den kan klare det.

    Men den cykel Gustav linker til har bedre dele, og CRC har også et rigtig godt ry.
    Den ligger også kun lige over 5000, og lidt under 5500 når man ligger fragten oveni.


  • #8   10. apr 2010 Ja så godt den Gustav havde et link til den ser meget tiltalende ud og med endnu bedre dele. Ser lige på CRC

  • #9   10. apr 2010 ...

    hvis man vil give 7100kr. for en cykel kan man også få Fox gaffel:
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=41724


  • #10   10. apr 2010 Har ikke hørt om mærket Genius Pro Hardtail før men hvis du mener det er et mærke der er til at stole på og er nogenlunde anderkendt så virker den absolut som det bedste køb for mig. Der får man da meget gear for pengene


  • #11   10. apr 2010 Jeg kender heller ikke selv mærket, og har svært ved at finde noget om dem.. Så ville nok være lidt skeptisk.

    Jeg ville nok selv vælge Cube'en fordi mærket er til at stole på. Også selvom at delene er lidt dårligere.


  • #12   10. apr 2010 Tror mærket er helt fint fandt det her på deres hjemmeside, det må da være et godt mærke alligevel. http://www.geniusbikes.com/

  • #13   10. apr 2010 Men hvis går ind under Bikes er de kun fra 2008, og ingen af dem er mountainbikes.

    Mærket er heller ikke oprettet her på CG eller på www.mtbr.com.


  • #14   10. apr 2010 Det er os rigtigt men hvad skulle det betyde at den ikke er registret derinde?

  • #15   10. apr 2010 Det er måske bare for ukendt. Jeg kan heller ikke finde nogle reviews eller andre steder hvor de bliver nævnt.

  • #16   10. apr 2010 Men hvad kan gå galt med den cykel for gear, forgaffel og alt andet kunne ligeså godt side på en Cube cykel. Så kan der kun stellet tilbage hvad jeg kan se. Det knækker vel ikke bare lige sådan? Er jeg galt på den?

  • #17   10. apr 2010 Nej jeg ville sige du var på rette spor smiley Og CRC ville nok ikke sælge dem hvis de ikke selv stolede på dem.

  • #18   10. apr 2010 Lige mine ord jo..:-)

  • #19   10. apr 2010 Hvilken størelse ville du mene passer til mig. Jeg er 175 og skridtlængde 81? For de sælger dem i small, medium og large

  • #20   10. apr 2010 Medium. Du er lige omtrent så stor som mig og jeg kører 18".

  • #21   10. apr 2010 Kan du anbefale nogle gode løbsdæk der dækker ens behov gennem et løb?

  • #22   10. apr 2010 tror det kommer an på meget. specielt underlaget. Men sådan allround er mit favorit Nobby Nic fra Schwalbe. Men det er nok lidt hvad man selv syntes.

  • #23   10. apr 2010 Hvad har du selv af cykel?

  • #24   10. apr 2010 Jeg har en Radon ZR Race 7.0 2010. Der ryger nok ind i næste uge smiley

  • #25   10. apr 2010 Så har du selv et ukendt mærke herhjemme, så dem godt på bike-discount.dk. De har os nogle sprøde cykler med godt udstyr for pengene. Hvordan turde du springe på sådan en svend fra Tyskland?

  • #26   10. apr 2010 Radon laver deres rammer samme sted som Cube, og Cube's geometri passer mig godt. Og man får meget udstyr for pengene.

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #27   10. apr 2010 Du kan få en Felt 620 for de 5000,-
    Og den er mindst ligeså god, som noget til 10.000,-


  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #28   10. apr 2010 Du kan få en brugt for 3500,- her => http://www.brugtecykler.dk/default.asp?Goto=ProdView&ID=13174

  • #29   10. apr 2010 Felt'en har dårligere udstyr. Bl.a. Suntour gaffel og alivio skiftere og 24 istedet for 27 gear.

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #30   10. apr 2010 Søren R
    Det er ikke antallet af gear eller prisen der afgøre om den er bedre eller ringere.


  • #31   10. apr 2010 Ja den ser lidt luset ud den Felt cykel så er Genius top doller

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #32   10. apr 2010 Søren R
    Sammenlign lige din kommentar (vedr. gear), med det link jeg lagde.


  • #33   10. apr 2010 Er godt klar over at det ikke kommer an på gear men hvilke gear og bla hvilken forgaffel der sidder på. Det er da den eneste måde man kan vurdere om den er bedre end den anden ik?

  • #34   10. apr 2010 Jeg gav 10.000 for min Radon, og vil vist bestemt mene at en SID gaffel og X.9 gear er en del bedre end Suntour og Alivio..

    Felt'en er ikke oppe i samme klasse som Genius'en. Det er der ikke så meget at diskutere om..


  • #35   10. apr 2010 Jeg fandt Felt Q620'eren på Felts hjemmeside i stedet. Der står den med alivio og Suntour

    (link fjernet)


  • #36   10. apr 2010 Jeg er enig med Søren R

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #37   10. apr 2010 Der er nok lavet forskellige versioner, men den du linker til ser godt ud, og det er ganske udmærket kvalitet.

  • #38   11. apr 2010 Men den har stadig Suntour gaffel. Og på Genius'en sidder der også SLX og XT.
    Felt'en har mekaniske bremser og den anden har hydrauliske.


  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #39   11. apr 2010 Det er ligegyldigt om det er mekanisk eller hydraulisk, når det sidder på en cykel, fordelen ved hydraulik, er at bremsekraften kan FORDELES ens til 2 hjul, på en cykel fordeles bremsekraften ikke, men går direkte fra 1 håndtag til 1 hjul.
    Det kan kun bruges til blær.


  • #40   11. apr 2010 Øhh.. Ikke for at virke stødene, men du lyder ikke som en med særlig megen erfaring eller viden indenfor cykler?

    Hydrauliske eleminere bl.a. friktionen mellem inder og yder kabler hvilket giver et lettere træk. Desuden skubber de ofte på begge sider af bremseskiven, hvor mekaniske skubber fra en side ind mod den anden.

    Forsøger du at sælge den Felt? Du virker meget ivrig for at overbevise om at den er lige så god som alt andet..


  • #41   11. apr 2010 Hydraulik kræver ikke at man presser så hårdt. Præcis som en ældre bil uden bremseforstærker det kræver at men jokker hårdere på bremsen. Så det må gi sig selv at hydrauliske bremser er bedre.

  • #42   11. apr 2010 Trækker mig ud af den her diskution. Mener at jeg har givet Adam S de råd jeg nu kunne og så er det jo hans eget valg.

  • #43   11. apr 2010 Hej, Søren R
    Tak for din viden jeg støtter mig op af den den har hjulpet mig meget. Er helt sikker på at jeg køber den Genius sikkert pga dig:-) Mener den er helt perfekt til mig.


  • #44   11. apr 2010 Så pas på næste gang du kigger dig tilbage ude på ruten så kan det jo være at der kommer en Genius forbi dig..Smiler

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #45   11. apr 2010 Det er en cykel vi snakker om, og ikke for at lyde nedladende, men hvis man ikke kan bremse en cykel gennem et kabel, så er man en slap svans.

    Jeg er ikke ude på at sælge noget, men jeg har selv kig på sådan en Felt, fordi jeg mener at det er en god kvalitetscykel til pengene. Og jeg vil ikke anbefale folk at købe noget de ikke har brug for, og betale overpris for det.


  • #46   11. apr 2010 Det har jo ikke noget med det at gøre, du køber jo heller ikke en bil uden bremseforstærker vel? Og diskussionen var om Felt cyklen er af kvalitet som Genius og det mener jeg ikke den er

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #47   11. apr 2010 Hvorfor opretter du et emne, hvis du ved hvad du vil have, behøver du jo ikke at spørge dumt.

  • #48   11. apr 2010 Torben

    du siger at en cykel ikke behøver hydraliskebremser...

    så forklar mig lige hvorfor det store brød til Steve Peat brugte hydraliskebremser under DH i 2009... det er nok fordi det er et "need" og ikke bare et blæret "must have".


    jeg foreslog den Genius hardtail fordi jeg ved at CRC kan stå inde for kvalitetten og man ved hvad man får for sine penge når man køber SLX, XT, osv.
    jeg ville selv have købt den Genius Pro som jeg linkede til hvis jeg skulle bruge 5000-6000kr. på en XC hardtail


    og så til orientering så må man ikke anoncere i forummet generalt.
    og det gælder også denne tråd uden at det er til en hjælp for Adam S hvilket jeg kan høre det ikke just er (Suntour & Alvio).




  • #49   11. apr 2010 Gustav,
    hvad betyder det sidste forstod det ikke helt?


  • #50   11. apr 2010 adam S

    sorry missede lige et ord eller to.

    man må ikke annoncere i forummet med formål på sine egene annoncer. (hvilket jeg har en lille mistanke om... jeg har ikke nævnt nogle navne her).
    hvis der skal annonceres skal det gøres med henblik på at hjælpe personen der startede tråden.
    jeg kan i denne sammenhæng ikke se det er til nogen hjælp at foreslå en cykel med Suntour og Alvio i forhold til en med Rock Shox og SLX/XT.


  • #51   11. apr 2010 Er bare glad for opbakningen da jeg er lidt ny i mountainbike emnet

  • Torben
    Torben Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #52   12. apr 2010 Gustav V. Goss .
    Der er ingen der annoncere herinde.
    Og pas lige på med hvordan du udtaler dig smarte, det ser ret dumt ud at du linker til en anden side, og derefter udtaler dig om reglerne.


  • #53   12. apr 2010 Torben, Gustav har en god pointe, og eftersom at han linker til en side han ikke selv får noget ud af at sælge derfra er det ikke imod reglerne.
    Hans link er en god hjælp og er et godt bud på hvad man kan få for de penge Adam har til rådighed.

    Dit bud på "et godt køb" er derimod meget dårligere end den cykel Gustav linker til. Og eftersom at den cykel du linker til er brugt, og du vil meget gerne overbevise os om at den er lige så god, når den åbentlyst ikke er det, så er det lidt så man får en mistanke.

    Og han udtaler jo ikke dit navn, man bestemmer selv hvad man vil udlede af hans udtalelse. Det er desuden ikke imod reglerne at linke til sider man ikke selv har økonomisk udbytte af, og det er en reel hjælp han yder.


  • #54   12. apr 2010 Torben

    det er ikke til diskusion.
    jeg kan kun give Søren R ret i hans kommentar.

    at virke smart er nok min sidste hensigt med noget.
    jeg ved bare at jeg har været på CG.dk i lidt over et 1 år og kender langt de fleste af reglerne.



Kommentér på:
Hjælp til mountainbike

Annonce