{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

MTB verden? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg kommer fra en verden hvor cykling foregår på raceren ude på landevejen og vinter cykling er noget man enten ikke gør eller har en reserve racer eller crossbike til.
Dog er jeg begyndt at kigge mere og mere efter MTBs da det for mig er en ukendt verden. Jeg kan godt se det fede i at køre rundt i skoven, men i Ribe området er det begrænset med skov og man skal køre 20+ km for at nå en skov der er stor og interessant nok til mountainbike kørsel.

Udover til skov kørsel overvejer jeg at anvende en MTB til pendling(15-32km hver vej), men da jeg aldrig har prøvet at køre på en ved jeg ikke om det er smart, da cyklen er tung og har brede dæk i modsætning til en racer. Grunden til valget af MTB til pendling er at det er en lidt mere komfortable position og den kan køres på uanset vind og vejr (vinter).

- Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB verden?
  • #1   26. sep 2010 Jeg kan så sige at jeg er meget tilfreds med at køre fra og til skole på en mtb og jeg kører endda op ad bakke det meste af vejen så jeg syntes du skulle skaffe dig en og begynde at cykle XD

  • #2   26. sep 2010 to sæt hjul. et sæt med "smalle sliks" til pendling, behøver ikke være nogen dyre fælge. et sæt til små 2000 ville nemt kunne klare det.
    og så et sæt gode mtb fælge med nogen grove dæk der passer din køre stil.

    en anden mulighed er et sæt kompromis hjul med dæk der kan lidt af hvert, men ingen af delene ordenligt f.eks http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24604 der findes også andre dæk af samme slags.

    hvis du har råd, vil jeg klart anbefale det første.


  • #3   26. sep 2010 Heh, ja ribe er nok det mest nitten sted at bo hvis man vil køre mtb, damn det er fladt i en stor radius rundt om byen.

  • tobias j
    tobias j Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   26. sep 2010 jeg har det nøjagtige på samme måde Kasper ... et par af mine venner er begyndt på mtb ..og ville gerne selv holde formen lidt med noget utratisonelt .. så har selv været ude at invistere i en begynder cykel og vil give mig i kast med det sammen med gutterne og buge den til og fra arbejde ( har dog ikke så langt) smiley
    og vi er også så heldige at have kæmpe skov aeraler her omkring holstebro... så glæder mig til at få min nye cykel imorgen og springe ud i det ,,, hvad jeg også syntes du skal gøre smiley


  • #5   26. sep 2010 Esbjerg er skam heller ikke den bedste by at bo i når man køre mtb

  • #6   26. sep 2010 Konklusionen er, at dk er lort.

  • #7   26. sep 2010 i samme båd her kommer fra Esbjerg, men der skal køres lidt for at komme til træning, men steder der kan bruges er grusgraven i varde, militærskoven i varde, og så er de startet på at lave en rute i marbæk plantage, og så er der også bordrup, og blåbjerg, de steder kan skam godt give kamp til stregen, men kunne man låne et stykke af rold skov, eller skovene omkring silkeborg, ville jeg da ikke sige nej tak.

  • #8   26. sep 2010 Tak for de mange gode svar.
    #Derude . - Vil helt klart overveje det med et par ekstra sæt fælge!
    #Andreas G - Ja, kan se der er lidt omkring Esbjerg. Der er også lidt her ved Ribe, men det er så vidt jeg ved ikke brugt særlig meget til MTBing, sikkert pga. størrelse.

    Hvor meget skal man kaste efter sådan et projekt?

    Min racer pt. som er blevet brugt mere eller mindre flittigt (hvis jeg ikke har været skadet - har godt nok ikke fået kørt så mange km), har stået mig i max 7k,- og den virker da som den skal, er utrolig glad for den.
    Har også en crossbike, men er pt. til salg pga. jeg ikke er vild med at køre på den, det føles som at køre på glatis og har hele tiden følt den har været for stor i forhold til min racer.
    Så cykling er ikke nyt for mig, MTB har bare aldrig rigtig sagt mig det store. Hovedsageligt vil cyklen nok blive brugt på vejen eller på små skovstier, med en skov i ny og næ.


  • #9   26. sep 2010 Hej Kasper,

    Jeg bor i Ribe, hvis du har lyst kan jeg tage dig med rundt i området, ikke noget som kan sammenlignes med Blåbjerg, men du skal nok få pulsen op. smiley

    Mvh
    Bjørn


  • #10   26. sep 2010 Bjørn A hvor kan man køre omkring ribe er der en adresse og er det så også skov eller hvordan

  • #11   26. sep 2010 ja Bjørn kom med adressen smiley

  • #12   26. sep 2010 Området omkring Golfbanen og ude i stensbæk plantage...Adressen aner jeg ikke. Vi er en 3-4stykker som arbejder på en rute i samarbejde med SNS.

    Jeg regner med at tage i skoven nogle gange i denne uge, så hvis der er nogle som vil med er I velkommen. Det tager ca 20min på cykel ud til skoven fra Ribe.

    Det er som sagt ikke nogle vilde stigninger eller nedkørsler, men som sagt skal I nok få pulsen op smiley


  • #13   26. sep 2010 jeg kunne aldrig finde på at bruge min mtb andere steder i skoven da jeg er bage for at få den stjålen.
    har en city bik til at komme i skole på.


  • #14   27. sep 2010 #Bjørn A - Lyder godt!
    #Christian E - Cyklen skal hellere ikke være af den dyre slags. Det skal være så at den kan tåle at blive lidt mishandlet.


  • #15   28. sep 2010 Hvor mange penge burde man ofre på en 'begynder' MTB?
    Som skal anvendes til vej, skov og grus. Men hovedparten på vej.
    Jeg har læst noget med at forgaflen som ofte er noget af det dyre af cyklen.


  • #16   28. sep 2010 generalt tror jeg ikke som abselout begynder at du må komme under de 7k, så har du forholdsvis gode dele der kan holde til lidt af hvert. . da du skal bruge cyklen på vej os, så sørg for at få en gaffel der kan låses

  • #17   28. sep 2010 #kenneth H - Det med låst gaffel var det første jeg tænkte på i forbindelse med MTB. smiley
    Satme en del penge! - Når man ikke har dem smiley
    Men hvad så med de billigere modeller omkring 3000-4000,-, er det generelt bare noget skrammel der ikke holder?


Kommentér på:
MTB verden?

Annonce