{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Fully vs Hardtail {{forumTopicSubject}}

ja, nu skal jeg imorgen ud og finde mig en ny MTB eftersom den jeg havde før knækkede :s men nu kommer spørgsmålet: Fully eller Hardtail? jeg har hørt mange sige god for fully, men mindst lige så mange snakke skidt om den. Jeg har selv den opfattelse, at det kun er godt med fully. Den jeg har kigget på (giant anthem x3) kan man nemlig næsten låse helt, så den stort set er helt fast.
- Men hvad vil i anbefale? hvad har i for/mod?
Mvh.
Bonde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fully vs Hardtail
  • #1   4. okt 2010 Hej nicolaj. spørgsmålet mellem fully og hardtail er som at sige: pepsi eller coca cola... det er en smagssag hvad man er til, men en fully idag er så langt fremme i teknologien at der kun er en ubetydelig form for tab i energien. hvis du bor et sted med mange rødder huller osv. kan det være en fordel med fully. det optimale ville være at prøve 2 cykler med samme udstyr men som fully og hardtail... jeg har selv lige bestilt den nye cannondale scalpel, og jeg er mest til hardtail normalt. men det er så let og skulle eftersigende være rimelig stiv i affjedringen så prøver sådan en nu.

    håber det kan bruges til noget. smiley

    kasper


  • #2   4. okt 2010 Prøv en fully!
    Min er desværre nok for lille, ellers kunne du have prøvet den.


  • #3   5. okt 2010 Køb en Pronghorn eller en Specialized Epic.. det er den ultimative blanding mellem en fully og en hardtail.. smiley



  • #4   5. okt 2010 hvorfor skulle en pronghorn sammenlignes med en epic? Den har langt fra samme technologi som en epic - og bygger bare på et alm affjedrings system.

  • #5   5. okt 2010 man skal ikke købe pronghorn da de er lukket:D

  • #6   5. okt 2010 Mikkel:

    Pronghorn er genopstået....


  • #7   5. okt 2010 nårh okay vidste jeg bare ikke lige:S

  • #8   5. okt 2010 det kommer an på hvilken form for mountainbike du køre, som sagt hvis der er med mange røder og huller, og du godt kan li at lave nogle hop, så er en fully god. men hvis det er normalt trænings løb kanman sige, hvor det er knap så vildt og det meste ligge i at trampe, så ville jeg hel klart vælge en hardtail, jeg syntes man miste alt for meget kraft ved en fully.

    Giant sender en demo trailer rundt i danmark for tiden, de har bl.a Trance, Anthem, også den helt nye 29'er med i den. Vi har lige haft den på fyn var med til at sætte det hele op. kan ikke huske hvor den skulle hen efter. du kunne jo lige undersøge om den kom tæt forbi dig?


Kommentér på:
Fully vs Hardtail

Annonce