{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Hardtail vs. Fully?? {{forumTopicSubject}}

Hey CG..

Jeg er nogenlunde blevet enig med mig selv om kommende MTB.. Ihvertfald mærket.. ;o)
Mit budget har rykket sig lidt siden jeg startede med at kigge, men sådan er det jo altid *hehe* Jeg synes dog ikke det er muligt at finde ligende cykler med så godt udstyr som de to valgte, til en pris der bare nærmer sig Canyon's priser!??

Har lige et spørgsmål..
Hvor stor forskel er der på de to valgte? Jeg bor jo ikke lige ved skoven, og kommer derfor til at "pendle" en del på landevejen frem og tilbage til skoven.. Hvor meget power går tabt i afjederingen på en Fully vs. en Hardtail? Er det så lidt, at jeg burde satse på en Fully, for at ha de flere muligheder med cyklen?

de to udvalgte:

Hardtail: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2063

Fully: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2067

Vh
René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hardtail vs. Fully??
  • #1   23. okt 2010 Canyon laver nemlig cykler til vanvittige priser! det er sindsygt, at de kan tilbyde dem så billigt?

    Tilbage til emnet: Hvor langt siger du, at du skal pendle? så vidt jeg ved, så burde den affjedring du har der kunne låses næsten fuldstændig, så jeg tror ikke du vil føle der går sååå meget tabt. Men du skal jo også tænke på den skove du kører i? er de generalt humpet eller generalt flade? kan det overhovedet svarer sig med en fully i forhold til dit område, hvis det kan det, skal du da tage en Fully...


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
    #2   23. okt 2010 Nu er det jo en mtb du køber for at køre i skoven med? Så er dens egenskaber på en asfaltvej vel næsten ligegyldigt?

    Når det så er sagt, så er teknikken lidt anderledes når man træder en fully fremfor en ht. Når man først har styr på det er tabet ikke specielt stort.

    Køre selv 145/ 160 mm frem og tilbage fra sporet ca 20 km hver vej.


  • #3   23. okt 2010 det er stadig bare en smags sag.. altså en hardtail er en del nemmere at håndtere i teknisk kørsel, men en fully kan sgu få smæk på ned a bakken smiley

  • #4   23. okt 2010 jeg havde køby fullyen de sidste 3000 er godt givet ud

  • #5   23. okt 2010 Du kan sku da godt få smæk på en hardtail ned af bakke? bare et sprøgsmål om hvor hurtigt du tør køre den..

    Undskyld OT


  • #6   23. okt 2010 hvis du har mulighed for at prøve en fully og en hardtail ville jeg gøre det.

    jeg er personligt mere til hardtail når det er XC.


  • #7   23. okt 2010 Hej igen..

    Nikolaj.
    Prisen: De har jo skået alle mellem handlerne fra, derfor kan de smaske prisen helt derned.. Jeg ser ihvertfald ingen grund til at købe andet mærke, med lignede udstyr for pris til 40-50k eller endnu mere?

    Pendle/Afstand: Jamen til og fra skoven... når jeg ellers har fundet en der er go at race i... Jamen jeg vil tro at der er ca 15-20km til hareskoven... men jeg ved ikke om det er et fedt sted at køre.. De gange jeg har været i skoven over de sidste 20år, har ikke været for at cykle, så jeg er ikke så stedkendt ;o)

    Thomas:
    Jo den var tiltænkt skoven.. Men jeg har kun en Fiat 500, og at mase en MTB derind er sku ikke sagen... slet ikke når den er svinet til ;o) Ellers havde jeg jo os bare ku køre bil frem til stedet..

    Mit udgangspunkt er kbh, og så var planen at køre via stierne forbi Utterslev mose, og langs hillerødmotorvejen.. Der må komme lidt jeg kan lege i. (Jeg bor ca 10min kørsel fra hvor Hillerød motorvejen starter.)

    Umiddelbart ville jeg vælge Hardtail... Men... Hvis de har lavet deres Lux MR så godt, at man ikke mærker det er en fully før der er behov for det, så ville jeg vælge den.. For det er jo kun 1100gram mere jeg skal slæbe på, og hvis dæmperen kan låses, så jeg ikke sidder og "hopper" derud af på landevejen, eller cykelstien.. Jeg vejer selv 69kg, så det er ikke den store vægt den skal slæbe på, og det vil vel os gøre dæmperen mere kontant..? Og dermed mulighed for stivere opsætning..? (det kan naturligvis justeres)

    Gustav:
    Jeg har ikke lige mulighed for at prøve før køb.. Kender ikke pt. nogen der har lignede maskiner i garagen :o)

    René


  • #8   23. okt 2010 Hey rene. Skriver fra min tlf så det bliver kort. Lux men en fox rp23 er nærmest helt låst når man "låser" den og der ud over her du 3 forskellige låsemuligheder lav, mellem og høj. Og på høj er den nærmest hel stiv.

    Nå men du er velkommen til at komme og prøve min. Så kan du jo se om det er noget. Og ellers er der jo messen i roskilde.


  • #9   23. okt 2010 Jeg vil oversavle dem på messen.. Jeg har lige skrevet til Canyon for at høre om de ikke tager de omtalte modeller med.. et køb ku jo forekomme smiley

    Det med at prøve din låge... Det kan vi jo lige se på efter messen, for jeg skal sansynligvis nok kun kigge "derude" ;o).. Sammenligne låger og priser, og muligvis forhandle lidt...

    nb. jeg kan se at der er ændringer på XX gaflen for 2011.. Det har jeg spurgt Canyon om det os gælder for deres 2011 modeller..
    http://www.sram.com/rockshox/products/sid-xx-world-cup

    René


  • #10   23. okt 2010 Jeg ville klart anbefale en fully. Køre selv på en fully men en Fox RP23 bagdæmper og når man sætter den på Propedal (lock out) så er det som at køre på en hardtail.

    Jeg har både kørt hardtail og fully men gik først over til fully her i sommers og føler en bedre komfort og syntes jeg kan køre hurtiger på fully.

    Mvh Dillan


  • #11   23. okt 2010 Dillan

    lockout er ikke det samme som Propedal


  • #12   23. okt 2010 Det kan jo være ligegyldigt men den virker som at køre på hardtail når den er sat på Propedal.

  • #13   23. okt 2010 tjaaa det jo svært

    hvad kunne være fedt at have, og hvad er nødvendigt?

    jeg har lige selv købt en crbon hardtail til mig selv, og alle snakkede om at køre fully

    men jeg kører ikke rigtig nok til at køre fully, i al fald ikke knoldet nok til at have mere brug for det end en hardtail, så det blev det

    jOGjeg kører stadig fra dem på fullys nedkørslerne


  • #14   24. okt 2010 Jeg er så nok den eneste der ikke er synderligt imponeret af RP23'erens Propedal... Når jeg sætter den i Nr 3, propedal, så synes jeg overhovedet ikke den nærmer sig noget der ligner en hardtail smiley Slet ik hvis man skal op og stå i pedalerne når man træder...

    Min dæmper er sprit ny, så endten er der en fejl i den, eller også er jeg for tung til at den magter det (90kg + udstyret)


  • #15   24. okt 2010 Dillan kører ikke hurtigt smiley

  • #16   24. okt 2010 Ronnie - hvad så opad smiley

  • #17   24. okt 2010 Nej men det gør Fini men han er også en underlig dude.

  • #18   25. okt 2010 thomas s

    det kan godt ske jeg er langsom til at køre OPAD, men til gengæld er jeg pisse go til det smiley

    jeg er ikke i så god form................. jo kageform


  • #19   25. okt 2010 Tror der gik chat i den ;o)

  • #20   25. okt 2010 HT! så er det sagt!

Kommentér på:
Hardtail vs. Fully??

Annonce