{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.858 visninger | Oprettet:

Kevin V
Kevin V
Tilmeldt:
4. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Cykel til overvægtig ?!?! {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg skal købe en cykel som skal bruges til at køre 16-17 km hverdag på. Den skal være holdbar hvad dæk/fælge osv angår.

Den skal kunne holde til overvægtige personer på over 130kg.

kørsel er asfalt, by kørsel. Så bremserne skal også være gode.

Nogen der har nogen gode bud? Pris max 5000 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel til overvægtig ?!?!
  • #2   8. aug 2011 Jeg ville sige kona hoss hvis den stadig laves, det er en god kraftig ramme. Du kan evt kigge på produksentens hjemme side og se om der er nogle vægtbregrænsning på rammen. Hvad er vægten hvis man må spørge

  • #3   8. aug 2011 Har kørt i skoven med en bamse på 130kg.

    En ganske alm. cube reaction med mavic crossride fælge. de led lidt under det men ikke noget en god cykelmekanikker ikke kunne ordne.

    Så hvis det er transport så bare købe en god alm. cykel.


  • #4   8. aug 2011 Jeg cykler selv på en Cube, SL Cross, se mit album. Min vægt er ca 110 og jeg har ingen problem med dæk eller fælge, så mon ikke den kan holde til de 20kg ekstra?

    Held og lykke med købet

    - Franke


  • Kevin V
    Kevin V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   8. aug 2011 Mange tak for jeres bud, den mountainbike du har linket lolfish. Den ser fin ud.

    Men kan ikke rigtig finde detaljer om hvad small, medium, large og xlarge betyder, Jeg er godt 190cm høj. Så hvad for en skal jeg vælge. Kan jeg bare bestille fra England og få en hel cykel til Danmark? Det koster vel mega meget.

    * og Bo S, den skal kunne bære 140 kg i hvert fald med oppakning osv. Og den skal være god til bykørsel.

    I må meget gerne linke videre hvis i kommer i tanke om noget godt cykel kram.


  • #6   8. aug 2011 en 20 tommer i mtb sådan ca..kommer lidt an på kropsbygning


  • Kevin V
    Kevin V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   8. aug 2011 20 tommer lyder meget lidt iforhold til hvad jeg er vandt til. Men det var mere de størrelser på den MTB fra evanscycles jeg ville vide, men vil tro jeg skal have en Xlarge.

    Men har skrevet min højde og vægt, så kropsbygningen har du da okay billede af nu.


  • #8   8. aug 2011 er selv 198 køre på en 22 tommer mtb.
    Men er det en mtb du kigger efter?


  • Kevin V
    Kevin V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   8. aug 2011 Jeg leder efter en cykel der kan holde, og som er god til at køre på asfalt. Jeg ved godt citybike er det bedste til det, eller racer. Men altså den skal kunne holde. Så nej ikke desideret mtb.

  • #10   8. aug 2011 Cannondale har evigheds garanti på stellet, vis det skulle knække.
    Men jeg tvivler på at den gør det:). Husk at få en lang saddel pind.
    Og der er lock out på forgaflen, så den kan låse's:D.


  • #11   11. aug 2011 Du skriver du mest skal bruge den til asfalt/bykørsel - så måske er en MTB ikke det rigtige valg - hvad med en cross-over eller citybike?

    Har en kammerat der også vejer på den gode side af de 130kg - han kører på 2010 udgaven af Carrara Lagonda - og den fungerer rigtigt godt, den er ikke så let som flere af de andre modeller på markedet, men det skyldes at den er opbygget mhp. at kunne holde - dvs. fælge etc. er ekstra forstærkede.
    Du kan se 2011 modellen her: (link fjernet)


  • Kevin V
    Kevin V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   11. aug 2011 Bjergelefanten S, mange tak for det link. Det lyder som det helt rigtige cykel valg til mig.

  • #13   11. aug 2011 Angående Carra cyklen fra cykelkongen,er der nogen der kan finde en tilsvarende cykel,til en værdi/pris af 6999 kr?Som cykelkongen siger denne er værd.

  • #14   11. aug 2011 tro ikke rigtigt på før prisen...Det har været oppe før i forummet.
    Og min personlige holdning er at det er en Fup pris de 6999


  • Kevin V
    Kevin V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   11. aug 2011 Men er det billigt nok for den cykel så ? Jeg har ingen forstand på kvalitet osv indenfor cykel verden smiley



  • #16   11. aug 2011 De skriver vist at detailprisen er sat efter hvad delene ville koste hvis man købte dem hver for sig og selv samlede cyklen.

    Anyway, uagtet hvad der nu står af førpris, så mener jeg at det er en god cykel og at prisen på 4.000,- er en ganske fornuftig pris for den cykel.

    IMO før du en god og meget solid cykel - har selv haft flere Carrara cykler (både racer og city) og har p.t. selv en af deres monocoque racer rammer - og jeg har altid været godt tilfreds med dem og de stumper der sidder på, bla. fordi alle bolte, fittings etc er rustfri, hjulene er meget solide og microshift skifter supergodt.


  • #17   18. aug 2011 Om muligt så finde en med udvendige krankbox lejer. Jeg vejer selv 120 og har trådt 4 krankbokse i stykker på meget kort tid. Alt andet på cyklen holder fint, men har måtte indse at det kun er Chris King MTB krankbokse der kan holde til til mig. De er dyre ( 800+ kr + fragt ), men det lader til at de er uopslidelige så længe de får lidt fedt i ny og næ. Håber du finder noget du bliver glad for =D

Kommentér på:
Cykel til overvægtig ?!?!

Annonce