{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.333 visninger | Oprettet:

Nettie H
Nettie H
Tilmeldt:
4. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Cykel til overvægtig! {{forumTopicSubject}}

Min gode cykelhandler siger, at min cykel sagtens kan holde til mig.... Men fælgene bliver ved at knække og kranken lyder af H... Til... Jeg har en Fuji swift og indrømmet jeg vejede 30 kg mindre da jeg købte den... Men har brugt små 2000 på den i reparationer og nu gider jeg ikke mere... smiley

Er der nogle der kan hjælpe en newbie med at finde en holdbar damecykel (til omkring 140 kg +), det er til bykørsel på asfalt og lidt i naturen/skoven...
Prisen er umiddelbar ikke så vigtig... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel til overvægtig!
  • #1   4. jul 2012 der er en tråd her , som måske kan hjælpe mig http://www.feltet.dk/forum/read.php?21,282391,290162


  • #2   4. jul 2012 Først er du nok nød til at smide de 30kg igen, ved anden form for træning.

    Efterfølgende vil en MTB af god kvalitet (8-10000kr) og et sæt Spinergy hjul nok være vejen frem.

    MTB rammer har den højeste rytter vægt grænse, dog ligger de med et maks lige omkring 120-130kg.


  • Nettie H
    Nettie H Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   4. jul 2012 Tak for svar, Christian den vil jeg kigge på... smiley Dennis det kommer ikke til at ske... Men okay, det er ikke umiddelbart selve rammen der har problemer, men hjul og kranken...


  • #4   4. jul 2012 en mtb er nok det bedste bud... hvis det skal holde... i længden.

  • #5   4. jul 2012 Jeg har en kammerat på 150 + Kg han køre på en Cube reaction til 8000 kr

    Den holder fint intil videre han køre i Marselisborg skov hvor den da bliver tæsket en del


  • #6   4. jul 2012 Mit råd er klart at få en hjælpsom person til at bygge dig et sæt hjul med de rette dimentioner , dvs du skal holde dig fra de billigste fælge og glemme alt om færdigbyggede letvægtshjul eller std fælge som ses på nærmest alle cykler til alm menneske pris.

    Stel og det skal nok holde, at din krank knirker kan være at der feks er brugt en mindre heldig krankbox men kan også være at den bare er samlet eller plejet lidt forkert, et er at vaske den men vasker man så fjerner man også fedtstof som vil give knirke/knage lyde.

    For at kunne give et ordentlig svar vil det klart være en fordel hvis man så selve cyklen og kunne mærke og høre problemer du omtaler.


  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #7   5. jul 2012 Kalkhoff Agattu XL

  • #8   5. jul 2012 der hvor jeg arbejdede før, der bygget vi nogen stærkere hjul dobbelt bundet fælge med stærkere eger:) husk stadig at tjekke egerne en gang i mellem, så de ikke løsner sig:)

  • #9   5. jul 2012 Gon g

    Nemlig.. en god dobbelt bundet fælg med nippel forstærkninger, 36huls bagnav og 2.34 eger samt en gang spokefreeze smiley


  • #10   5. jul 2012 Kona hoss er en rigtig god ramme til folk med lidt for meget på sidebennenr, men jeg ved ikke om den stadig laved?

Kommentér på:
Cykel til overvægtig!

Annonce