{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Jesper T
Jesper T
Tilmeldt:
31. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Mountainbike eller Downhill Bike {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ny her på cykelgalleri, og jeg har lige et lille spørgsmål..

To af mine arbejdskolleger har spurgt mig om jeg ville begynde at cykle lidt sammen med dem, altså for at få lidt motion da jeg skal have tabt mig nogen kilo, men de snakkede så om at de tit kørte på deres mountainbikes i skoven, og jeg har da også en mountainbike, men jeg er ikke sikker på om den kan holde til den slags kørsel, for det ser lidt vildt ud og de videoer jeg har kigget på der har cyklerne da også set noget anderledes ud end min.. Men nu kommer det store spørgsmål så.. Kan en alm mountainbike holde til lidt skovkørsel ? Eller skal man ud og have sig sådan en downhill cykel ? Ville jo helst hvis man kunne bruge den jeg har og så få lidt motion ud af det med den, da jeg ikke lige har penge til en ny cykel, og jeg også synes det er lidt åndsvagt at købe en ny cykel når man nu har en i forvejen som jo ikke fejler noget..


Min mountainbike er en Trek 4400..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mountainbike eller Downhill Bike
  • #1   31. aug 2013 Hvis du køber en downhill cykel ville du nærmest kun kunne køre nedad. Hvis jeg var dig ville jeg overveje at købe en fin brugt cykel med 100-120 mm vandring, og så burde du nemt kunne følge med her i DK.

    Er der mulighed for at vi kan se lidt af de videoer, så vi kan få en idé om hvilken slags kørsel der er tale om?


  • #2   31. aug 2013 Og til at starte med burde du i hvert fald godt kunne køre i skoven på din Trek, hvis den da er nogenlunde vedligeholdt. Du kan jo prøve at tage den med i skoven en dag, og så bedømme hvorvidt du føler at der er brug for noget andet, eller om den kan klare mosten. smiley

  • Jesper T
    Jesper T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   31. aug 2013 sådan noget her ..


    http://www.youtube.com/watch?v=UvmMW4t4E1E


    Hmm jeg tror også gerne jeg vil kører op af smiley Den er ret godt vedligeholdt, jeg skal bare have skiftet kranken ud med en ny og så skal den have en ny kæde og bagdæk..


  • #5   31. aug 2013 Hvis det er lige så vildt som det på videoen kunne det godt tænkes at du får lidt problemer med din Trek. Har set en Specialized Big Hit herinde, og den burde sagtens kunne gøre jobbet, men så bliver det altså en hård tur opad. Hvis jeg var dig ville jeg beholde Trekken til at køre normal MTB og købe en DH/FR cykel til at køre nedad som de gør i videoen.

  • #6   31. aug 2013 Kan du huske navnet eller udseendet af de cykler de kører på? smiley

  • Jesper T
    Jesper T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   1. sep 2013 Downhill bikes ?


  • Jesper T
    Jesper T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   1. sep 2013 http://www.bikester.dk/342512.html


    Det er sådan nogen de bruger.. Men jeg regner nu heller ikke med det bliver lige så vildt som i den video...


  • Jesper T
    Jesper T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   1. sep 2013 Men jeg tror vist jeg har fået svar på mit spørgsmål smiley Så tak til jer, så satser jeg på at min mountainbike kan klare lidt skovkørsel smiley Tror nu heller ikke jeg tør og kører sådan som de gør i videoen :=)

  • #10   1. sep 2013 Er det den specifikke cykel de køre på?

    Og hvor køre de henne?
    9 ud af 10 spor i danmark, kan køres på en helt alm. MTB, som f.eks. den du køre på nu, men du vil selvfølgelig få mere ud af en MTB i den lidt dyre ende, da du får bedre affjedring og gear system. dvs. den fanger bump bedre, og skifter gear hurtigere.

    Efter min mening er cykler med vandring over 120mm overflødigt i dk, fordi de spor vi har ikke er "vilde" nok (men det vil altid være nogle der mener andet) Prøv at tage en tur med dem, og se hvad der sker. Du skal køre nogle seriøse hop, før en cykel med meget vandring er nødvendig.


  • #11   1. sep 2013 Enig. Jeg har kørt downhill på en dirtjumper med 80 mm vandring foran til at starte med, og det gik udmærket, så din Trek burde også godt kunne klare at få nogle tæsk i skoven. smiley

  • #12   1. sep 2013 Off topic: Gal en fed video du linkede til smiley

    On-topic: Som de andre siger, ta din Trek med på en tur i skoven.. Så kan du teste den, og finde ud af om den holder til det, uden den knager og brager smiley


  • #13   1. sep 2013 Skal du bare køre på stier og veje i skoven er din Trek fin nok. Bliver du bidt, kan du altid købe noget bedre til den tid.

Kommentér på:
Mountainbike eller Downhill Bike

Annonce